fredag 24 februari 2017

Minnet är 8 månader.

Moderaterna rasar!
Allt på grund av utspelet om att vi nu ska samtala med Sverigedemokraterna.
svt.se

Samma mätningar som berättade att Sverigedemokraterna inte skulle överleva valet för två omgångar sedan. Samma mätningar som sa att det inte skulle gå så bra för SD förra valet.
Kvinnorna lämnar Moderaterna för Centerpartiet.
Jag säger tack och good bye.

Jag räknas som kvinna. Jag vet dock att jag är udda och tänker annorlunda.
Jag har under hela mitt liv främst umgåtts med killar/män för att det är så mycket mer okomplicerat. Där gäller det oftare raka rör och ärlighet vilket är något jag uppskattar hos andra människor.
Jag anser mig nämligen själv vara likadan.
Jag säger vad jag tycker.
Jag behöver inte klanka ner på någon annan, förtala eller leta fel hos andra.
Jag berättar min åsikt och står för den oavsett hur mycket storm det blir runtomkring.
Så är jag uppfostrad och barnen får höra samma sak; Sköt dig själv och skit i andra.
Har man något negativt att säga så var hellre tyst för de som ägnar tid åt att framställa andra i dålig dager, de får det efter sig själv. Förr eller senare.
Det kallas för karma.

Om jag någon gång tvivlat så har jag aldrig varit så säker som nu på att jag tillhör Moderaterna och jag är ytterst tacksam över att vi nu ska samtala med Sverigedemokraterna.
Jag hade samtalat med Vänsterpartiet om jag ansåg att det hade blivit det bästa för medborgarna.
Jag bryr mig nämligen inte om vilket parti det är som har ett förslag.
Jag tittar på förslaget.
Jag bryr mig inte heller om förslaget gentemot personen som skrev det då jag skiljer på sak och person.

Så kvinnorna har nu lämnat Moderaterna.
De är välkomna tillbaka den dag de ser hur Sverige ser ut.
Som jag ser det är den enda möjliga räddningen att vi just samtalar och kommer överens även med Sverigedemokraterna och det gäller för mig på alla nivåer.
Alla, till och med miljöpartiet, vill på sitt eget sätt alla människors bästa och det kan man inte frånse.

Jag läste för många år sedan att folkminnet är åtta månader.
Det betyder att när människor går till valurnorna minns de inte saker som hände i år och min övertygelse är att den nergång som nu syns inte kommer vara verkligheten nästa år.
Jag är nämligen säker på att folket ser igenom Löfven och kompani.
Jag var inte nöjd med Reinfeldt och den politik han förde men Moderaterna är tack och lov inte kvar i den fållan längre och det är det som kommer bli vår räddning.
Sakerna som skiljer de olika partierna åt är inte många och skillnaderna mellan Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna är ytterst små.

Jag är glad att Moderaterna valde att förändra sig tillbaka till den politik vi hade innan vi blev de Nya Moderaterna. Jag är en gammal Moderat och kommer förmodligen alltid vara det.
Så om det nu finns kvinnor som lämnar partiet för att Moderaterna anses för hårda igen, hoppas ni trivs! Jag stannar precis där jag är för nu passar partiet nästan precis in i mina galoscher.
Igen.

Media kan göra hur många undersökningar de vill för jag är inte ett dugg orolig.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ras-for-moderaterna-i-svt-s-partisympatimatning