torsdag 22 februari 2018

De bara ljuger!

USA och dess invånare har har satt Sverige som symbol.
Det lilla landet i norr där det springer isbjörnar och där alla som bor är superbimbos.
Helst heter de Inga med.
svt.se

Sverige.
Mitt älskade Sverige som jag sätter före allt annat är för mig en fantastisk plats men otrolig natur. Vi har ett hyfsat bra samhälle där alla får en chans och där samhället stöttar när det behövs. Det är för lite egentänk här men det ska vi förändra.
Vad USA anser om vårt land spelar mig egentligen ingen roll men jag blir bestört när svensk media löper amock för tidningsartiklar i USA.

Media i Sverige som har som favoritsyssla att nedvärdera i princip allting inom amerikansk politik anser att amerikansk media beter sig illa mot Sverige.
Vad är det då som är så hemskt?
Jo, tänk.
De påstår att Sverige är ett land i förfall!
Ok.

Är inte Sverige ett land i förfall?
Om jag går in och tittar på vad som händer på en vecka så skulle jag nog påstå samma sak.
I artikeln berättar de dock att det bara är en liten del som anser att det är så för desto fler anser att Sverige är ett föregångsland gällande exempelvis skatter.
Jag anser med att Sverige är ett föregångsland inom flera områden men att påstå att vi även är ett land i förfall är enligt mig inget fel. Jag har länkat en artikel där de berättar, härom dagen, att Sverige behöver utöka antalet platser på anstalter drastiskt.
De sista fem åren har det nämligen hänt något.

Det är nu den stora frågan kommer; Vad har hänt de sista fem åren?
Hmm..
Det har iallafall gjort att vi behöver fler platser för att låsa in människor.
Någon som har några idéer?

De sista åren har även skjutningar, mord, sexuella ofredanden, våldtäkter och gruppvåldtäkter ökat drastiskt. Nu för tiden våldtar man inte bara ensam utan man tar med sig alla sina vänner och en flaska tändvätska så att man efter att man är klara kan tända fyr på kvinnan man har utsatt.
Men just det. Sverige är inte ett land i förfall..

Vi har människor som aldrig har arbetat ett handtag i Sverige som går och protesterar mot att inte fler får komma hit och stanna, för att sedan gå och protestera mot samma sak.
Vem ska betala?
Men just det. Sverige är inte ett land i förfall..

I Sverige är vi så dumt ickereligiösa att vi skäms för den religion som gör att samhället ser ut som det gör. Till och med den svenska kyrkan går ut och anser att islamiska böneutrop ingår i mångkulturen och alla människors lika rätt att utöva sin tro.. Hallå!?
Men Sverige är inte ett land i förfall..

Vi är ett så starkt land att vi sakta väljer att förinta oss själv.
Vårt land som lyckats hålla fred under så många år skulle försöka få tillbaka sin känsla för det fina vi har. Demokrati och religionsfrihet är något fantastiskt som vi ska värna om men det gör sig inte själv. Vi måste aktivt se till att det fortsätter att vara så.
Vi är ett land som sakta dalar nerför och vi måste våga säga som det är:
Vi är ett land i förfall men vi kan bli lika bra som vi har varit innan!
Det måste dock ske en förändrad samhällssyn som inte sakta godkänner förfallet och räknar det som det normal.

Jämför jag mitt land med det jag växte upp i så är skillnaderna stora.
Vi låste aldrig dörren hemma och i tonåren åkte jag till Möllan i Malmö på fest.
Köpenhamn gick med bra.
Det hade aldrig fungerat idag så som jag jämför, så stämmer påståendena från de få men högljudda människorna i USA; Sverige är i förfall.

https://www.svt.se/opinion/sverige-laddad-symbol-i-amerikansk-inrikespolitik
http://t.sr.se/2EUx8pt - Fler anstaltsplatser