måndag 26 februari 2018

Sveriges förfall.

Är mångkultur religionsfrihet eller är religionsfrihet mångkultur?
Jag har aldrig någonsin haft några problem med religionsfriheten utan anser den vara det korrekta. Välj vad du vill, tro vad du vill och lev med det.
Mångkultur är för mig något annat.

Jag har rest väldigt mycket förr och besökt länder oavsett vilken religion eller vilken form av makt de har. Mångkultur är fantastiskt så länge det bygger på en ömsesidig respekt för att andra inte tänker likadant som just du.
Växjö, Sverige.

Jag har sedan tonåren varit hinduist.
Redan när vi hade religion i skolan visste jag vad jag tyckte och tänkte och jag gör det än.
Jag har dock konfirmerat mig och är än idag medlem av svenska kyrkan och det av en anledning.
Jag tycker att den svenska kyrkan är bra och kyrkor över lag är något som intresserar mig.
För många år sedan gjordes ett varv i Blekinge där alla kyrkor besöktes och intresset för det gamla, religion och historia har gjort att jag sökt mig till de grupper där detta finns.
Min hembygd är något av det absolut mest intressanta att läsa om och förra året lyckades jag pricka in geologins dag på Hanö. Helt fantastiskt!
Trots att vädret gjorde sitt bästa för att få in mig och vännerna hängde vi med hela varvet.

För mig bor jag i Sverige sedan min födsel.
Den mark jag trampar var dock fram till freden i Roskilde 1658 dansk och mer än en gång har jag förundrats över det faktum att det kanske hade varit bättre att stanna i den gemenskapen.

Likt Karlskrona vill nu Växjös moské ha utrop.
Jag bryr mig helt ärligt inte om det är ett utrop i veckan eller fem om dagen för jag tror på religionsfriheten. För sex år sedan skrev jag om detta fast då gällde det Botkyrka kommun och jag blev jagad. Telefonerna gick i ett.
Deras kommunalråd var ute och berättade hur hemsk jag var.
Varför?
Jo, för så länge jag lever kommer jag aldrig någonsin rösta för att någon religion någonsin ska få stå och skrika ut sin bön i högtalare. Det går nämligen helt emot det som jag anser vara religionsfrihet. För vem är då friheten?
Den som skriker eller den som lyssnar?

Likt tidigare har imamen idéer om att detta skulle få muslimer att känna sig tryggare och mer välkomna i samhället. De hade fått lättare för att integrera sig.
Alla principer och varenda sunt tänkande människa i hela Sverige borde sätta upp sitt veto.
Absolut nej!
Vill du integreras?
Spela då boul, gå ut på krogen eller börja studera.
Beroende på vad du väljer träffar du likasinnade och inser att vi alla är människor.
Integrerad blir du garanterat inte av att någon skriker i ett torn, som enligt mig inte ens borde få byggas.

Religion ska inte synas utanpå men finnas inuti.
Varför fly sitt land i spillror för att sedan starta om samma resa i vårt land?
Måste du absolut höra en bön vid vissa tidpunkter;
ta på dig hörlurar och njut av det som för dig är ljuv musik.
Du får som du vill och jag får som jag vill.

https://ledarsidorna.se/2018/02/kyrkklockorna-i-vaxjo/
http://www.varldenidag.se/ledare/glassbilar-kyrkklockor-och-boneutrop-i-vaxjo/reprbs!UW9ZSJZgU76SqG1NnVfXQg/