fredag 16 februari 2018

"Media".

Mitt förtroende för media i gemen knakar ständigt.
Väggen om att media stod för något opartiskt och bra krackelerade och rasade för länge sedan.
Senast igår var artiklarna de motsatta. En man blev påkommen
med oerhört stora summor som han tvingat till sig.

Jag lyssnar på P1.
Jag ser inte på tv men läser nyheterna i SVTs app.
Jag öppnar i princip aldrig kvällstidningarna då de enligt mig inte är sanningsenliga och har stora bekymmer med trovärdigheten.
Det finns några tidningar jag läser förutom riksnyheterna och det är de lokala.
Sydöstran och Blekinge Läns Tidning; BLT.
Enstaka artiklar i diverse tidningar dyker med upp i flödet och ögnas igenom.

Aftonbladet skulle jag inte ge fem öre för och hade jag tänkt det tidigare så är det tanken helt klart förbi med Anders Lindberg vid rodret.
Han har under de sista fem åren inte gjort något mer än att spy galla på allt som inte är ok för honom. Likt stora delar av riksdagsledamöterna har han sedan svängt i frågor som inte längre gynnar honom. Det är inte ok att hylla invandringen till punkt och pricka idag men var det absolut inte tidigare.
Lindberg gick i bräschen för att sänka alla som sa något.
Hans åsikter finns dessutom svart på vitt över hela nätet.
Han har lika mycket politisk karaktär som alla andra ynkryggar som bugade för överheten i huvudstaden. Vad har hänt med tänket om att man ska tänka själv?
Här kan man notera att statistiken visade att en stor del
av dem absolut inte var barn men då var han tyst.
Det finns ett uttalande från en känd politiker som till Åsa Romson ställer frågan ifall hon räknas som Japan om hon åker till Japan och tar tunnelbanan där.
Åker jag till Spanien är jag fortfarande svensk.
Jag hade varit svensk om jag så flyttade till Spanien.


Han är nu beviset som jag länge letat efter:
Ju mer krökryggad du är, desto längre tar du dig.
Du klättrar i hierakin därför att du går över lik och absolut aldrig någonsin tittar dig i spegeln och funderar över vad du precis har gjort. Allt hans snedtänkande går inte att återge men jag ska ge er några förslag.

Tror kvällstidningen att de gjorde ett kap nu är det bäst att de tänker efter lite till. Oavsett var socialdemokraterna står idag så måste det vara jobbigt för en chefsredaktör att ständigt enbart lyssna på påhittet från överheten.

Jag kommer här med aldrig någonsin titta i Aftonbladet igen.

https://www.svt.se/kultur/anders-lindberg-politisk-chefredaktor-pa-aftonbladet