lördag 3 februari 2018

Studera bilden..

Du får nu lämna in dina vapen utan att riskera något straff.
Studera bilden.
Är det bara jag som reagerar?
Polisens informationshäfte finns inte bara på svenska utan på fem språk till!
Engelska är ett av dem och det mest logiska med tanke på språkvalen som finns i svensk skola bör vara tyska, spanska och franska. Möjligtvis mandarin men nej.
svt.se

Överst står det svenska. Efter det kommer det engelska.
Sedan kommer det fyra språk som jag inte kan läsa.
Gissningsvis kan det vara arabiska, kurdiska, afghanska och somaliska?
Jag vet inte men det är inte skrivet med våra bokstäver.

Vad sägs om att börja tala klarspråk?
Mitt part har äntligen börjat förstå och till och med Stockholmstrakten har börjat inse vad som har hänt. Tyvärr ber man inte om ursäkt och låtsas istället för att ingenting konstigt alls har skett.
Polisen kommenterar ytterst sällan men detta är så uppenbart så det blir pinsamt.
Varför finns det fyra arabiska språk med?
Vilka är det som skjuter i Sverige?

Som jag ser det måste det finnas en koppling för annars hade det tagit hus i helv*te av den bilden. Sanningen måste finnas där någonstans och den kanske inte alltid är sådan som vänsterfolket vill att den ska vara. Det är lite tufft ibland. Tufft att vara "liten" i en värld som till slut inte backar trots att det är känsligt.

Frågorna man kan ställa sig är många.
Varför skjuts det extra mycket i Sverige nu?
Varför har exempelvis min hemkommun så oerhört mycket droger?
Vilka gör detta och varför?
Förstår de något av de sex språken som polisen informerar på?

Alla som kom var så otroligt utbildade enligt media.
Jo, det fanns de som var det men det var desto fler som inte var det.
Det är den enda logiska anledningen till att vi ska ha enklare jobb som fler klarar av.
Det pratas om hårdare tag mot brottsligheten men varför talar man då inte klarspråk?
Vilka står för brottsligheten?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar