tisdag 11 december 2018

Sex i utbyte mot boende.

Det kallas för prostitution och det sägs vara tidernas äldsta yrke.
Det är även något som jag fått bannor för då jag anser att man ska plocka bort de regler som förändrades för några år sedan.
omni.se
Sexhandeln har enligt mig nämligen inte minskat med detta utan bara gjort dem som utövar detta mer utsatta. Jag har fått igenom det i mitt eget parti men helt utan resultat. Tyvärr.
Till det yttersta handlar det om jag, enligt mig, ska få bestämma helt och hållet vad jag vill göra med det jag äger och om min kropp inte räknas som min egen ägodel, så undrar jag vad som är mitt.
Vi har visserligen vissa lagar som ställer sig över.
Det kan vara vid ex självskadebeteende men om jag nu inte hade ansett att det var ett bekymmer?
Om jag mådde bra av att göra såhär?
Vad är egentligen värre än att gå på krogen och ragga upp någon var och varannan gång?
Prostitution är inte ett bekymmer för mig, så länge den som gör det själv vill.
Jag kan inte se problemen, men jag är ju inte som alla andra.

Ensamkommande i Malmö är nu så desperata att de säljer sina kroppar för att få tak över huvudet.
Frivilligorganisationerna som nu larmar vill nog ha gehör.
Jag ser inte problemet.
Eller jo, ett problem ser jag.
Om de inte har tak över huvudet betyder det att de är i Sverige olagligt.
De väljer att stanna här trots att de inte får och med andra ord är de brottslingar.
Brottslingar som skyddas av frivilligorganisationer.

Dessa organisationer säger att dem som de träffar inte ser någon annan utväg.
Vad sägs om det här: Lämna landet.
Det är nämligen precis det ni skulle gjort när ni fick ert avvisningsbeslut.

Sverige är många gånger ett märkligt land.
Jag träffade nyligen en vän vars pojkvän inte är svensk medborgare utan kommer från ett "bra" land. Ett I-land. Från dag ett har personen i fråga arbetat och betalt skatt.
Han har inte belastat systemet alls.
Han blir dock utvisad då hans visum gått ut.
Han måste nu återvända till sitt hemland för att söka ett nytt visum och därefter får han komma tillbaka till det riktigt bra jobb han nu har hunnit skaffa sig.
Varför skrivs det ingen artikel om denne kille?
Varför idiotförklarar man inte detta system som inte låter en person som gynnar Sverige få stanna?

Istället läggs energin på människor som INTE får lov att stanna i landet de har belastat sedan dag ett. Människor som väljer att stanna kvar trots att de inte får, att de inte har arbete eller boende.
Dem väljer man att lyfta fram.
Sverige är inte en stor kassako man kan mjölka som man vill.
Sverige är ett land som behöver alla människor som gör rätt för sig.

Väljer att de olagliga människor som stannar här att prostituera sig så är det upp till dem.
Jag hoppas att de inte utsätts för något hemskt, vilket tyvärr är risken med de lagar Sverige har.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/saljer-sex-i-utbyte-mot-boende