måndag 24 december 2018

God jul!

Mitt år har inte sett ut riktigt som vanligt för det har hänt mer än det brukar.
Mitt nyårslöfte sprack för fram tills jag skriver detta har jag fortfarande inte blivit vampyr.
Tyvärr.
gp.se

Idag ska jag ut och dela ut chokladkartonger för mitt parti och det tilldelas alla som arbetar inom vården idag. Som en positiv sak för att människor arbetar under en tid då de flesta vill vara hemma med familjen.
Efter det blir det mat och julklappar.
Igen.
Vi har nämligen redan firat jul då familjen består av skiftarbetare.
Det blir tredje dagen i streck som barnen öppnar paket och jag har blivit min egen värsta mardröm.
Barn behöver inte allting men det är svårt att stå emot när det inte är något som hindrar från att ge dem. Jag vet att de inte blir lyckligare men jag mår bra av det.
Vi var även på bio igår. Alla sju.
Första gången någonsin men det gick bra!

Det finns några saker som ständigt återkommer i mina tankar och det är tacksamheten över att vi alla är friska. Över att ingen av oss har ont eller några större bekymmer.
Det finns så många som förlorat någon som de saknar idag.
Det finns så många som har ångest över julen och då är det främst barnen jag tänker på.

För mig innebär inte jul alkohol och har aldrig gjort.
Julen är barnens högtid på alla sätt och tanken ska inte vara att barnen ska ha ångest över allt som kan hända. Barnen ska kunna koppla av och må bra utan några bekymmer runt knuten.

Tankarna går idag till dem som är ensamma, de barn som inte har det bra och alla de äldre som många gånger glöms bort. Vårt hem är öppet för alla så länge de beter sig.
Barn får komma när de vill.

Min uppmaning till alla er där ute:
Njut av julen och håll er i schack.
Barnen ska komma ihåg detta så länge de lever så se till att är vårt att minnas för dem.
God jul allihop!