söndag 30 december 2018

Att våldta sin sons flickvän.

Helt normalt. Eller?
Nej, jag är inte förvånad.
Med risk för att bli kallad både det ena och det andre så gissade jag mig till vad bekymret var redan vid orden att pappan trodde att hon ville ha sex med honom då hon "varit så vänlig mot honom".
SVT nämner inget.
Aftonbladet nämner inget.
I Expressen kom det: Mannen döms utöver fängelsestraffet även till utvisning i fem år.
Är det någon som blir förvånad?
aftonbladet.se

Nej, jag tror inte att alla svenskfödda är perfekta. Absolut inte.
Antalet svenskar som berättar att de trodde att svärdotter ville ha sex med honom för att hon varit vänlig mot honom (sin egen svärfar) är få.
Än färre som sedan säger att de uppfattade hennes panik, skrik på hjälp och kämpande för att komma ifrån honom som "lekfullt".

Tänk. Hon är vänlig mot sin svärfar.
Erbjuder sitt hem till honom då han bor med henne, sin son och deras lilla barn och sedan våldtar han henne när sonen inte är hemma. Nu vet inte jag vilket land de är ifrån men med det tankesätt pappan har är risken stor att det kommer bli kvinnans "fel".
Sonen kommer med all sannolikhet anklaga henne och om hon inte var det innan är hon oren nu.
Hans egen pappa förstörde henne.
Hur i hela världen ska de kunna fungera tillsammans efter detta?

Mannen fick strax över två års fängelse.
Därefter utvisning i fem år.
Jag förstår ingen av domarna.
Två års fängelse är ingenting och en utvisning borde per automatik bli en livstid.
Varför ska han få komma tillbaka till Sverige!?
Vad gör han vårt land för gott!?
Den yngre kvinnan, som hon benämns i artiklarna, ska leva med detta i hela sitt liv.
Stor risk är att hon ska leva med det själv då sonen kanske tar avstånd från henne nu.

En stor fråga är vart alla feminister håller hus.
Kan man försvara kvinna, fördöma mannen och ändå inte vara en rasist?
Jag fördömer honom och det han har gjort mot dem som borde stå honom närmst.

Jag brukar säga att jag tror på karma.
Med tanke på att han blir utvisad, om han nu blir det, behöver jag inte tro på karma.
Jag kan förlita mig på deras hederskultur istället.

Denna stora frågan är som vanligt:
Varför är inte all media ärlig?
Varför berättar man om halva domslutet men nämner inte den andra delen!?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/man-valdtog-sonens-flickvan-doms-till-fangelse
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/1kA2kW/valdtog-sonens-flickvan--doms-till-fangelse
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/47-aring-domd-till-fangelse-valdtog-sonens-flickvan/