torsdag 6 december 2018

En hyllning!

Jag brukar klaga och gnälla en hel del men nu tänkte jag att jag skulle hylla!
En stor hyllning till polisen och de andra medverkande i Halland som under onsdagsnatten gjorde precis det jag anser att polisen ska göra.
Polisen, tillsammans med Kronofogden, Tullverket och NCC, stoppade all trafik på E6:an och dirigerade om all trafik.
I båda riktningarna.
svt.se

Tillsammans blev det över 700 bilar som stannades och samtliga kontrollerades.
De kontrollerade allt.
Resultatet blev oerhört bra och de tog människor med både alkohol och narkotika i sig.
De tog nästan tio stycken som körde fast att de inte fick, hittade en efterlyst person och vapen i bilar. De gjorde utlänningskontroller och hittade en som inte har rätt att vistas i landet.
Listan kan göras lång.

Det är detta polisen ska göra och de borde göra det oftare!
Polisen gör mycket och får ofta ta emot spe.
Jag är inte sen att klaga när det är fartkontroller och fartkamerorna tål jag inte.
Detta är dock riktigt bra och min önskan är att detta skulle införas regelbundet på fler ställen i landet. Helst och speciellt gärna här i södra Sverige.
Väldigt mycket kommer in och åker ur vårt land, genom de stora lederna med båttrafik.
Väldigt mycket ser man inte utan en sådan här kontroll.

Den som har vitt mjöl i påsen behöver aldrig vara rädd för en sådan här sak och jag är övertygad om att de enda som inte anser att detta var bra, var de som åkte dit.
Jag tycker vi ska bli betydligt tuffare i de frågor som rör våra vägar och bilar för det är många som kör med bilar som inte är skattade.
Människor som vistas i vårt land och kör här utan lov.
Människor som ställer till med oerhörda problem för enskilda individer när det händer en olycka.
Lagen måste gälla lika för alla som vistas här och det dessa myndigheter nu har gjort, med medhjälpare, är enligt mig jättebra.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/stor-trafikinsats-i-halland-under-onsdagsnatten