torsdag 4 april 2019

För kärleken.

Min uppfattning om kärlek är speciell och har nog alltid varit.
För det första har jag inga som helst problem med månggifte av något slag.
Jag har inga bekymmer med människor som är homo, bi, trans... vad som helst.
En familj är för mig dem du väljer att kalla för familj och det finns inga
halvsyskon, låtsassläktingar eller plastföräldrar.
Allt är för mig syskon, släktingar och föräldrar.
Oavsett vem av alla dessa som valde att älska varandra så lägger jag mig inte i det.
Det är nämligen upp till vem som helst och kärlek kan enligt mig inte vara fult.
Kärlek är något fint.
svt.se

Brunei inför nu dödsstraff på homosexualitet.
De tänker stena människor som de kommer på eller som angivs som homo.
De ska alltså mörda människor för kärlekens skull.
Enligt mig är detta hela absurt och något helt skräckinjagande.

Så länge någon är lycklig, spelar det då någon roll vem de älskar?
Så länge kärleken är ömsesidig och inte skadar någon?

Detta är åter igen ett tecken på hur fel världen är på många ställen.
Det är lätt att sitta här och tycka att vi gör rätt i Sverige men i resten av världen gör man som man vill. Man lägger sig i vem varje person vill göra det mest intima med.

Det hjälper inte att ha några pridetåg i Sverige för att stävja länder som Brunei.
Det krävs ett stopp i handeln och turismen så kanske.
Det krävs att politiken säger emot.
Problemet är att stora delar av världen anser att Brunei gör rätt.
De tycker att det är vi som gör fel och därmed är det svårt att diskutera.

Jag hoppas att alla som är homosexuella flyr detta land och får hjälp i sina grannländer för att bygga ett hinder i kampen mot detta totalt idiotiska.
Älska vem du vill.
Det är inte upp till en regering eller kung att bestämma.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/stening-av-homosexuella-brunei-infor-kritiserade-lagar
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-ar-det-farligaste-att-vara-hbtq-person
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/samkonat-sex-olagligt-i-70-lander