söndag 7 april 2019

Jag förstår inte.

Den nya svenska modellen?
Vad är viktigast?
Det måste alltid vara den stora frågan.
Jag är Moderat sedan tjugo år och står för det Moderaterna var då.
Jag har aldrig varit någon ny Moderat och nu plötsligt så har loggan jag har här i bloggen blivit modern igen. Jag vägrade nämligen att använda den nya.
Jag har fått gnäll för detta.
Moderaternas nya logga presenterades på Sverigemötet i Karlstad.
svt.se
För två år sedan motionerade jag om att Moderaterna skulle ta bort "nya" och börja om.
Jag fick inget gehör alls för det. Motionen blev avslagen.
Jag har protesterat högljutt sedan Reinfeldts tal och blev kallad för rasist.
Min stora fråga är egentligen hur samvetet ser ut för dem som sitter i toppen på partiet.
Hur de som sitter i riksdagen för Moderaterna känner att de fungerar?

Högsta ledningen med Ulf i spetsen säger nu att vi ska lyssna och skapa sammanhållning mellan stad och land. Tillåt mig skratta rakt ut. Jag inser hur bitter jag låter men vi lever på två olika planeter och det visar man tydligt när man från riksplan förordnar att man som Allians ska samarbeta med miljöpartiet. Detta var alltså i höstas och inte för flera år sedan.
Miljöpartiet är totalt verklighetsfrånvända och storstadsmänniskornas dåliga samvete.
De arbetar absolut inte för landsbygden.

En fungerande integration står med på listan över förändringar.
Uppenbarligen är man inte längre rasist eller Sverigedemokrat för att man förordnar stängda gränser och krav. Jag lämnade in en motion om språkkrav och kunskapstest för att man skulle bli svensk medborgare och det blev världens liv.
Ungdomsförbundet gick till full attack.
Jag var inte mycket värd när jag försökte förklara att man inte bara kan ge.
Man måste kräva också.

En viktig punkt är även att inte ge Sverigedemokraterna för mycket utrymme.
Förstår inte M-ledningen, med samma personer som under Reinfeldt, att det känns som hyckleri när detta nu tas upp?
Partiet idiotförklarade över en miljon väljare men anser nu att de hade rätt iallafall?

Vill man att människor ska ta dem på allvar igen, kanske man ska börja med att vara konsekvent. Alla som satt i riksdagen och inte högljutt protesterade om att man gjorde fel i politiken, borde avsättas. Personer som byter åsikt utefter vad den andre tycker borde inte ens finnas på den nivån.
Människor som hyllade Reinfeldt, satt i riksdagen och påstod att han hade rätt, för att nu stå för motsatsen när vinden vänder: Sluta.
Jag är trött på konflikterna och hyckleriet.
Kan jag vara det som medlem, kanske man ska se över hur man ska arbeta istället.

Bra med ny symbol men vi behöver agera, inte gnälla och säga vad man tror att människor vill höra.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ulf-kristersson-m-da-ar-branda-bilar-bara-borjan