tisdag 23 april 2019

Inte ens en alvedon..

Kosttillskott är inte alltid bra!
Årets nyhet..
Det har visat sig att kosttillskott kan innehålla dopningsmedel och det varnas därför för dessa.
Det betyder att ni nu ska se min flummiga inställning till detta.
Jag äter i princip inte en alvedon.
De få gånger jag gör det är jag i princip döende vilket ytterst sällan händer.
Det mesta går över av sig själv och huvudvärk är ofta ett symptom på något annat.
svt.se

Jag använder inte huvudvärkstabletter, inte nässpray, inte Treo, inte någon form av tabletter alls. Jag hade förmodligen behövt sömntabletter men jag går en runda istället.
Jag vet att mina sömnproblem beror på att jag under en normaldag inte gör av med så mycket energi som jag behöver göra av med varpå jag inte heller somnar.
Oroar något ställer det såklart också till det en hel del.

Jag är i princip emot alla former av mediciner.
Inte för andra då jag anser att det är upp till var och en, men jag vägrar.
Jag vill inte ha saker i min kropp som inte är naturliga.
Och då kommer det där naturliga in för mig.
Jag är inte i behov av någon form av droger men jag har en betydligt större förståelse för den som röker något för att lugna sig än för den som tar en tablett och gör det.
Det ena är godkänt men det andra inte.
För mig är det grader i helvetet där tabletten för mig symboliserar något konstgjort.
Det är inte det du röker.

Jag har länge förespråkat en avkriminalisering av exempelvis cannabis och jag anser att Portugals metod är den rätta. Problemet att implementera det i vårt samhälle är speciell.
I en tid då det äts kosttillskott och tabletter, sprutas in och opereras, så anses en växt vara fel.
Jag må vara skum men jag förstår inte.
Det är över min döda kropp att någon skulle sätta en kniv eller nål i min kropp om det inte gällde livet men det finns en skara idag som anser det vara snyggt att se ut som en anka.
Som tycker det är ok att operera sig och som tar bilder på sina vitmålade hörnor med perfekta saker i. Där det ytliga spelar en större roll oavsett hur man tar sig dit.
I den världen fungerar inte en avkriminalisering och jag kan inte förstå varför.
Droger i den bemärkelse de finns är inte ok, men man kan spruta in gift i kroppen.
Jag förstår inte.

Kosttillskott.
Fruktansvärt onödigt för den som äter en normal allsidig kost behöver inte det.
Tabletter ska man enligt mig bara ta när man verkligen behöver det och inte annars. Mina år i kassan i olika affärer gör gällande att Treo och nässpray var en katastrof för jag visste vilka som skulle ha det innan de sa det själv.
Och vill du bli större med träning?
Ät rätt, men tänk på att du är bra precis som du är.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experter-varnar-for-kosttillskott-kan-innehalla-dopningsmedel
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/thomas-tog-anabola-i-tio-ar-hjartat-stannade
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/beslagen-av-anabola-okar-experterna-fler-unga-dopar-sig