söndag 20 september 2020

Är det verkligen så hemskt?

Respekt för medmänniskor är a och o.
Det gäller inom alla områden.
Ska du spela musik så självklart, men det är också givet att du slutar spela högt efter 22.
Självklart ska man därför stoppa dem som utmanar detta.
Hur det kan vara ett så stort bekymmer förstår jag dock inte.
svt.se

Raggarkulturen har aldrig stört mig och definitivt inte deras musik.
Att lyssna på det igenom nätterna är dock ingen höjdare, oavsett hur bra det är.
Det jag förvånas över är dock det faktum att så kallad "hissmusik" ständigt skrålar ut ur diverse affärer i exempelvis Stockholm.
Vid en övernattning härom året höll jag på att bli fullständigt galen över att hela natten igenom höra Vivaldis Våren. Jag gillar verkligen denna i vanliga fall, men det kan göra vem som helst knäpp.

Faktum att restaurangen eller centrumet jämte hotellet, som spelade detta hela natten, inte ens hade människor där. De spelade ändå.
Jag hade blivit totalt vansinnig om jag hade bott så.
Att det då är så hemskt att någon kör förbi med Eddie Meduza på maxvolym, under natten?
Nej, jag kan inte se det stora bekymret.

Raggarkulturen och epa/a-traktorer som är ute och kör..
Jag förstår att det kan vara störande.
Samtidigt kanske man ska försöka hitta lösningar istället för att ständigt jaga dem.
Tänk om kommunerna hade erbjudit dem en plats att vara istället.
Någonstans där de kan spela musik och meka!?

De flesta ungdomarna är reko och vill inget hellre än att bara få vara godkända i samhället.
De kommer aldrig känna så när de ständigt jagas och behandlas som om de var livsfarliga mördade som är ute på gatorna.
Så, de spelar musik?
Kunde det inte varit värre?
Polisen kan bara hänvisa till den allmänna ordningen.

Jag har förståelse för att det är jobbigt med alla som flänger runt men det måste gå att se lösningar istället för problem. Bara låt kommunerna fundera ut detta, men ge dem gärna förslag för att komma en bit på vägen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/polisen-vill-se-lag-mot-nattlig-raggarmusik