fredag 18 september 2020

Efteraparna i Sverige.

Mångfald!
Det är det där med människors lika värde även idag.
Är vi alla lika mycket värda?
Enligt mig är vi det.
Det innebär också att jag per automatik inte kan vara feminist. Jag är inte satanist eller något annat. Jag tror på jämlikhet. Därmed kan jag inte kvotera, för kvotering innebär för mig att alla inte är lika. När nu guldbaggegalan också öppnar upp för att ställa mångfaldskrav för kategorin bästa film så storknar jag.
Människor skjuts ihjäl, våldtas, misshandlas.
Det viktigaste är ändå att en film måste representera alla?
svt.se

Rent krasst är det då så att varje enskilt land som har någon form av tävling i film, först måste gå igenom alla etniciteter som finns i ett land. Därefter måste de se till att en kvinna och en man från varje, är representerad i filmen.
Detta kan bli spännande.
Med tanke på antalet minoritetsspråk som finns i Sverige, bör det finnas människor som talar dessa. Ska vi då i alla filmer som görs få in samtliga funktionshandikapp i alla kön, alla etniciteter i båda kön, och sedan måste vi tänka på homosexuella, heterosexuella och alla andra inom alfabetet.

En normal film kommer aldrig mer få finnas.
Detta blir för mig helt sjukt.
Kan inte en film få göras på teman som kanske är banala?
Det får inte längre vara en pojk och en flicka som blir förälskade, för då måste de ha en varsin kompis där den ene är bi, en homo och en hetero och sen måste minst två vara utlandsfödda och någon adopterad. Det blir sjukt!
Rent procentuellt blir det mycket intressant om det blir en milimeterrättvisa.
ALLA måste ju få ha lika stor rätt att delta i det som sker.
Med en klocka ska vi göra allting rättvist.

Blir det då rättvist?
Nej. Människor får vara och tycka precis vad de vill, men ska det bli krav på specifika saker så måste de också se hur många procent av Sveriges befolkning som representeras. Antalet heterosexuella i vårt avlånga land bör vara fler än de homosexuella, då antalet barn hela tiden blir fler.

Se till att kontrollera lönerna och statlig television och radio istället.
Låt människor tänka själv!

https://www.svt.se/kultur/guldbaggen-oppnar-for-mangfaldskrav-i-kategorin-basta-film