torsdag 3 september 2020

Jag förstår faktiskt ingenting.

En gång en man med huvudet på skaft, men som i min värld visade vad han gick för.
En person som faktiskt skulle kunna hållas ansvarig för nästan allt som händer i Sverige.
Mord, våldtäkter, gruppvåldtäkter, hot, bränder, skjutningar, gängen..
Det öppna hjärtan visar sig nu enbart vara öppet för människor som väljer att ta sig till Sverige och bete sig illa, för en folkvald president har han ingenting till övers för.
svt.se

Intressant i diskussionen kring USAs president är för mig varför det är så viktigt.
Hur många kan hur det ser ut i övriga stormakter i världen?
Varför är nyhetsrapporteringen så hög kring just detta land!?
Jo, han anses viktig.
Han är trots allt folkvald.
Att en före detta statsminister i Sverige, som på ensam hand med enbart ord kunde krascha hela vårt system, ens får tid i tv för en bok han skriver för att tillrättavisa andra med..
Jag förstår inte.
Enligt mig är det mycket märkligt att han ens blir tillfrågad.
Är han expert på ämnet?
Nej.
Har han extra mycket kännedom om amerikansk politik?
Nej.
Känner han mister Trump?
Nej, inte vad jag vet.

Här är det livsfarligt att hamna i fällan om just Trump.
Det finns nämligen både ett ja och ett nej-läger.
Det jag kan säga är att jag inte hade röstat på Trump om jag bodde i USA.
Jag hade inte heller röstat på Hillary när det begav sig och definitivt inte på farfar Biden nu.
Jag känner inte att jag passar in i det systemet och min huvudpunkt i mitt ställningstagande är dödsstraffet som jag är så fruktansvärt emot.
Det innebär nämligen stenåldern för mig.

Statlig television ger en före detta politiker utrymme för att berätta om sin bok.
Jag förstår det inte ens så långt.
Hur ska vi kunna lita på någon form av råd eller tanke, från en man som inte bara kraschade sin politik utan även hela landet!?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fredrik-reinfeldt-usa-riskerar-bli-diktatur