onsdag 9 september 2020

Tvinga alla i hela Sverige!

Sverige är bäst och speciellt i huvudstaden, där kan man allting.
Man har lösningar som verkligen fungerar i hela Sverige!
För Sverige, det är för många av dem den yttersta gränsen kring förorterna.
Längre än så tar man sig bara på semester och då gnäller man och önskar att allt var som i Stockholm..
Nu kan visserligen inte Stockholm hjälpa vad Länsstyrelsen vill men jag ser stora likheter.
mitti.se

Nationella riktlinjer inom kollektivtrafiken efterfrågas av Länsstyrelserna.
Har de överhuvudtaget sett hur Sverige ser ut?
Av tio bussar som går förbi min arbetsplats så skulle jag vilja påstå att de absolut flesta är i princip tomma. Bussarna går nämligen för att de ska, inte för att folk åker med dem.
Det är alltså bestämt att busstrafiken ska finnas, men då det inte går dygnet runt eller oftare så väljer människor ändå bilen.
Det finns de som arbetspendlar och så är det skoleleverna.
Tider utanför dessa så är det tomt.

Kan då någon förklara för mig varför vi på landet - oavsett om det är här där jag bor eller i Norrland - ska lägga tid och energi på att anpassa oss efter storstadens coronaregler i kollektivtrafiken?
Det blir som att slå in öppna dörrar!

Detta förslag är enligt mig lika dumt som att jag måste sätta på vinterdäcken varje höst, trots att det inte är någon snö och vissa vintrar inte ens blir minusgrader. Regler som dessa måste anpassas efter det ställe man bor på.
Vi kan helt enkelt inte ha samma bestämmelser som övriga Sverige - när förutsättningarna inte är desamma. Alla borde ha förstått det på de regler som finns, men istället vill man införa nya som fungerar på samma sätt.

Har ni bekymmer med antalet passagerare i storstäderna?
Det är inte hela Sveriges bekymmer!
Lös det där!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trangseln-inom-kollektivtrafiken-okar-lansstyrelserna-kraver-nationella-riktlinjer