måndag 28 september 2020

En rättvis fördelning?

Ett uppror för ett rättvisare Sverige!
Ett uppror för att nyheterna och programmen inte ska bli så vinklade..
Jag satte i halsen. Exakt vad är det de protesterar emot?
svt.se

39 anställda på Sveriges radio protesterar emot programinnehåll och emot vilka som är anställda. De anser att nyhetsrapporteringarna inte följer vad som finns i samhället, utan att det styrs av ledningen.
Fram hit kan jag hålla med.
Jag anser också att nyheterna många gånger är vinklade.
Medarbetarna menar att det har rapporteras för lite om exempelvis Black Lives Matter- rörelsen..
Jag som tycker att de inte skrev om något annat.

Det där med att allt ska följa samhället.
Anställningarna med.
Jag kan hålla med dem även under denna punkt men risken är att resultatet inte hade fallit i god jord hos dem som efterfrågar det som händer..
Min uppfattning är nämligen den, att det redan är en överrepresentation av vänstersympatisörer i denna världen. Vidare kan det vara spännande att se på vad vi ska lägga fokus:
Är hudfärgen hos anställda viktig?
Etnicitet?
Kön?
Ålder?
Politiska sympatier?
Hårfärg?
Ögonfärg?

Ni vet den där listan som polisen hade över människor, den godkändes inte.
Risken är att detsamma kommer ske här.
FÖR, om vi ska börja kvotera in allt möjligt, då ska det också ske korrekt.

Med andra ord behöver vi en exakt granskning av hur många människor i Sverige som har en viss tro. Vi behöver också veta vad de har för politiskt synvinkel.
Därefter behöver vi fördela mellan män och kvinnor, ton i huden och ögonfärger.
Ska vi slå ut det procentuellt i Sverige, så tror jag inte att så många hade blivit glada av dem som skrivit upproret.

Den dag alla söker till ett arbete med sina meriter, och inte utseende, kön eller ålder, DÅ kan vi börja prata om jämlikhet på riktigt.