tisdag 1 september 2020

Om detta må ni..

Självklart vinner Malmö!
Det säger inte jag bara för att jag bor närmre Malmö än Stockholm, utan på grund av det faktum att det inte finns något ställe som så många judar har flytt ifrån i Sverige.
Malmö har blivit en stad där judar inte känner sig välkomna.
Till skillnad från vad många verkar tro, så har det dock varken med helrakade huvuden, bomberjackor och stålhättekängor att göra.
Det har med vänner som kommit till Sverige med en inställning att alla judar ska utrotas.
Det står till och med inskrivet i deras texter.
De ska inte vila förrän alla judar har lagts i en grav.
levandehistoria.se

Ett förintelsemuseum i Sverige tycker jag är en bra idé.
För mig är det inte bara ett museum (Jag älskar museum!) utan en del av Sveriges historia.
Alla ska veta att vi inte tog ställning och vilka konsekvenser det fick för så många människor.
Jag hoppas även att det visar upp de stora kommunistiska herrarnas del i många av de bekymmer som finns. Förintelsen är nämligen inte bara namnet för det fruktansvärda som hände under andra världskriget och nazismen, utan även en del i det som senare kom med Gulaglägren och kommunismen.
Man måste se att all historia hänger ihop.

Malmö.
Många har bekymmer med denna stad och jag hade inte valt att gå där ensam varken på dagen eller kvällen, men jag gillar staden och har alltid gjort.
Jag kan inte säga detsamma om varken Göteborg eller Stockholm.
Hela mentaliteten är annorlunda och jag tror att det har med närheten till Danmark att göra, för oavsett vad man tycker och tänker om deras politik, så är de ett betydligt mer öppet land än Sverige. De tar lite lättare på mycket än vad vi gör och jag trivs med det.
Saker och ting behöver inte alltid vara hela världen.

Ett förintelsemuseum.
Jag anser att det är en bra investering för att förhoppningsvis få människor att inte blunda.
Med ett sådant i Malmö kunde skolklasserna där få gå och se vad som skedde och hur vi motverkar det. Judar har nämligen, genom historien, alltid fått skyllen för väldigt mycket varpå jag anser att det bör ske saker som ger dem upprättelse.
Människor ska sluta se religion som en fördel eller nackdel, och istället se individer för vad de är.
De är enskilda individer.
Varje en är viktig för att motverka en repetition av historiens missar.

Tage Danielsson skrev:
En droppe droppad i livets älv,
har ingen kraft att flyta själv
Det ställs ett krav på varje droppe,
hjälp till att hålla de andra oppe!

Det är vår skyldighet att lära den yngre generationen vad som har hänt och enligt mig hade det varit förträffligt att ha detta museum i Malmö.
Tyvärr hade det förmodligen inte tagit så långt tid innan de hade förstört det och kostnaderna hade blivit enorma för att hålla det i skick, men skam den som ger sig.
Hatet ska inte vinna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/politisk-kamp-om-forintelsemuseet