lördag 12 september 2020

Pluttisnutt..

Den där sanningen är obekväm ibland.
När jag hörde uttalandet om de fyrtio klanerna i Sverige så tänkte jag att det förmodligen var så att det skulle bli liv. Aldrig att alla bara tar den faktan rakt av.
Fokus läggs istället på att motbevisa och mena att dessa klaner har funnits väldigt länge i Sverige. Med andra ord - det har inte med invandringen att göra.
svt.se

Nej, det är möjligt att det inte är första generationens invandrare i alla lägen, men min övertygelse är stark att det är någon av generationerna.
De flesta sköter sig absolut, men det faktum att de talar om klaner visar att det inte handlar om Sverige i grunden.
Svenskar i gemen är nämligen allt annat än familjära.
Min familj är udda som umgås så mycket men trots det, hur mycket vi än umgås så finns det inte en chans att de skulle dra in mig i kriminalitet.

Polisen berättar att det finns klaner som styr i Sverige.
Jag litar på den polisen.
Jag litar däremot inte på de poliser som tar ton för att säga att det inte stämmer.
Som hellre beskyller alla istället för dem det berör.
Gäng i Angered berättar att de "skyddar" sitt område.
Men grattis och välkomna till Sverige!
Här ringer man varken polarna eller gängen när man tycker att något är fel, utan man ringer polisen. Det är nämligen polisens uppgift att se till att lagen följs.

Klaner.
Dessa personer vill inte bli en del av samhället och det faktum att de sätter upp vägspärrar, "skyddar" människor och tror sig veta bättre än alla andra visar tydligt att de inte vill bli en del av vårt samhälle. De är här för att roffa åt sig, ta från andra och begå diverse brott.
Dessa drabbar alla skattebetalare i hela landet.

Medborgerlig Samling vill att dessa ska ut ur landet.
När polisen tar dem och om de begår brott, så ska straffet avtjänas någon annanstans.
Varför ska du och jag leva med risken att dessa tar sig ut eller kommer tillbaka på dig som vittne?
Det är skrämmande hur ett öppet hjärta kan förstöra för ett helt land.
Det går inte att dalta med människor som inte inser andra människors värde.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kriminella-klaner
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tolv-kriminella-klaner-i-vastra-gotaland-och-halland
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/samir-inifran-gangkonflikten-darfor-upprattades-vagsparrar-i-angered