måndag 18 juli 2022

Behövde inte Ukraina pengar?

Jag förstår inte så jag gör en sammanfattning:
Ett Ukrainskt transportflygplan störtade i Grekland.
Alla åtta ukrainare ombord dog.
Det visar sig att planet innehöll elva ton militär utrustning med bland annat lysgranater och träningsminor.
Slutdestinationen för innehållet var Bangladesh.
Det var köpt i Serbien, flögs av Ukraina och skulle till Jordanien och sedan Bangladesh.

Oavsett vad de nu säger eller erkänner så innehöll lasten saker som smällde och sprängde långt efter att flygplanet kraschade. De boende fick inte gå ut på grund av riskerna.

Det som förvånar mig allra mest är faktiskt faktan som finns ovan.
Begärde inte Ukraina precis pengar för att kunna vinna mot Ryssland?
Varför skickar de då elva ton militärt material till Bangladesh!?

Jag förstår att det är ett Ukrainskt företag och inte Ukrainas stat som ska skicka dessa militärsaker, men är det ändå inte lite märkligt?
När deras president sitter och vill att världen ska skänka miljontals kronor till Ukraina, så skickas samtidigt dessa saker till Bangladesh?
Varför!?

Serbien, Jordanien, Bangladesh.
Flygs av Ukraina.
Jag får inte ihop det.
Varför?

Det som händer i Ukraina kan ingen tycka är ok.
Det är det inte när det händer någonstans men de flesta är inte medvetna om att det finns fler platser på jorden där det ser likadant ut, för media är så förblindade av detta som händer nu.
Att Putin får skulden för precis allting är dock trams.
Alla som tänker till inser att det är coronas effekter som är det stora problemet och sen andra orsaker. Allt kan helt enkelt inte vara hans fel.

Det må vara jag som inte förstår, men jag inser inte varför ett land som kräver miljontals kronor för att vända i form av vapen mot Ryssland, är en del i att skicka liknande saker till Bangladesh.