torsdag 14 juli 2022

Sölvesborgs gästbrygga försvinner - mitt i sommarsäsongen.

Allt är alltid någon annans fel?
Det kan man tro om man bara lyssnar på politiker.
Det är nämligen just det som man vässar sin penna på:
Allt är alla andras fel!
Och därefter så berättar man om andras nackdelar.

Gästbryggan i Sölvesborg har ett så dåligt skick att den nu har tagits bort.
Med det borttagandet så försvinner en hel del turister och en hel del pengar.
Organisationen vittnar om att de går på knäna och i media skyller sittande politiker på att det är alla andras fel. Det är ärvda problem.

Problemet som jag ser det, det är att man inte har någon ansvarskänsla alls för det som sker.
Med inställningen att det är någon annans fel så kan man inte heller lösa problemet.

Gästbryggan i Sölvesborgs hamn blev inte dålig över natten.
På fyra år har den inte renoverats.
Vems fel är det då?
Den som byggde den för länge sedan eller den som styrde de sista åren?
Kanske de som styrde innan?
Logik är att inte laga något som inte är sönder, men att ha koll på att det snart är dags.
Ingen verkar ha gjort det.

Med Medborgerlig Samlings tänk så hade detta löst sig själv.
Hade det funnits ett tjänstemannaansvar så hade någon stått ansvarig idag.
Att sätta kunskapslösa politiker på roller de inte förstår fungerar inte.
Det är som att låta mig operera någon eller skriva en bok i kinesiska.
Jag kan inte.
Den som kan måste göra det.
Är du utbildad och har en tjänst som ansvarar för renoveringen så är det den personen som ska ansvara. Har då dessa varnat men politikerna inte har lyssnat?
Då är det en annan femma.
Då ska politikerna bort.
Det är er uppgift att rösta på.

Det jag vet är att kommunen har ett fantastiskt bra medborgarkontor som gör sina uppgifter.
Jag ringde in och pratade med André för två veckor sedan.
Jag kom nämligen till stranden och såg att en av fyra gungor var sönder.
Han lovade att fixa det och tadaa!
Nästa gång jag kom ner var den lagad.
Så ska det fungera!

Hylla den som hyllas bör!
Vem är ansvarig för att gästbryggan tas bort i dagsläget?
Det är sittande styre.
Sedan kan de skylla på vad de vill.
De hade ett enormt överskott av pengar och var mycket i media för detta.. så väldigt svårt kan det då inte vara att laga en brygga - som i sin tur skapar pengar och omsättning för kommunen.
Tänk om och gör rätt.