söndag 31 juli 2022

Mitt liv då?

Det är totalt hjärtskärande att se och lyssna på tolvåringen som har hållit tal inför de allra största.
Hon beskriver att hon är ett barn och vad hon tycker om att göra.
Hon beskriver att hon blir våldtagen och gravid.
Hennes liv kommer vara över.
Betygen, skolan, allting.. det får vänta.
Hon berättar att de värnar om det ofödda barnets liv och inte vill att någon ska ta bort det.
Sen säger hon orden: "Mitt liv då!?"
Varför är inte hennes liv värt något?

En vuxen man tar ett beslut över hennes kropp och hon ska leva med det beslutet.
Trots att ett barn kan växa inuti ett barn så anser de konservativa att det är bättre än att göra en abort tidigt. För mig är det absurt.

De konservativa krafterna i världen vill backa.
Jag personligen tycker inte om abort men sedan samtidigt.. vem gör det!?
Jag tycker att man ska skydda sig men anser inte att den som inte gör det ska dömas. 

Så du blev gravid men vill inte ha barnet?
Gör abort.
Självklart.
Det är ju just ditt val och inte alla andras!
Vill du inte göra abort?
Nej, men gör inte det då.
Ingen bryr sig om det.

Är du emot abort?
Lös det då genom att kontrollera det du gör med din kropp.
Blir du gravid och inte vill ha barnet.. nej, då är det upp till just dig. 
Hyckleriet i världen gör dock att just dessa människor betalar lite mer och åker iväg och gör aborten oavsett. 

På bilden ser ni ett barn som är vettigare än samtliga styrande i USAs regering. 
Riv upp lagarna och låt det vara år 2022.
Barn ska inte föda barn.
Barn ska komma älskade till världen!