söndag 3 juli 2022

För alla andra har det så bra?

Får du ångest av andras semesterbilder?
Jag har aldrig förstått och jag förstår inte ens varför det blir ett inlägg i någonting som vi alla betalar för: riksmedia. 
Min uppfattning har varit väldigt klar under många år:
Ju sämre du mår - desto bättre ser det ut.

Knakar det i fogarna?
Lura er själv och lägg ut en gullig bild.
Ni älskar varandra mest i hela världen!
Är barnen jobbiga?
Lägg då ut en bild och berätta om hur söta de är!
Annars kan du göra en vlogg och beklaga dig lite men ändå se till att du ser perfekt ut.
Tuttinutt..

Varför denna ytlighet?
Jag har verkligen inget svar.
Jag ser en dubbelmoral utan dess like.
Alla ska se perfekta ut och har man inte råda att dränka ansiktet i botox eller restylan så använder man 22 filter för att se gullig ut. 
Brösten ska fixas, du ska se ut som en anka och pannan ska vara slät.
Så om du nu inte ser ut så.. då kanske människor faktiskt tar dig på allvar.
En skämtbild på en "dum blondin" har förändrats endel sedan min ungdom men tanken är densamma.
Den föreställer någon som är korkad och bara bryr sig om sitt utseende.
Hjärncellerna används inte alls.

I samma anda så är allt runt dig perfekt.
Du är perfekt och din familj.
Barnen är fantastiska.
Plötsligt rämnar fasaden och kvar står, precis som PINK sjunger, "in a family portrait, we look pretty happy". Det blir en bild av något som kunde varit.
Min uppfattning är nämligen att den perfekta familjen inte lägger tid på vad alla andra ska tycka om dem. Den lever här och nu.

Så har du stress över andras semesterbilder eller perfekta förhållanden?
Lägg ner mobilen och gör något annat.
Det är en låtsasvärld som inte existerar och om den gör det så gäller det för ytterst få.
Sluta helt enkelt bry dig om alla andra.
Lev här och nu!
Ha en helt magisk sommar oavsett om den spenderas utomlands eller på Stibyberget.