lördag 16 juli 2022

Kriget bakoM kulisserna..

Nyhet?
Knappast?
Jag ser nämligen två vinklar.
Den ene är att det äntligen drabbar några av dem som ska ha det, och en andra att de verkligen inte har förstått. Jag har själv suttit i samma situation.
När man inte inser vad det egentligen är som är fel men utifrån är det lätt att se.
Maktkampen inom moderaterna har pågått så länge jag var medlem i partiet.
Värst av dem återfinns högt upp på listan men på plats nummer två.
Jag tror dock på karma.
Det kommer slå tillbaka.
Det där falska och inställsamma som gör att man byter åsikt snabbare än underkläder är dock inget för mig.
Jag hade hellre blivit avrättad än att inte stå för det jag själv tror på.
Jag är inte till salu.

När jag var aktiv inom moderaterna så styrdes allting av Karlskrona.
Allt!
Ingen annan skulle få någonting och fick du mycket röster i personvalet?
Vem bryr sig!?
Så gällde det iallafall då.
Jag var inget värd trots varken medlemmarnas eller allmänhetens röster.
Så såg det nämligen ut.

Nu har Karlskrona fått tillbaka på grund av nästa gäng som styr upp som de vill.
Genom pakter och falska fasader gör man nämligen vad som helst för makten och när förbundsordförandes särbo flyttade ner så skrattade jag gott.
Alla förstod vad som skulle hända.
Självklart skulle hon ha den platsen längst upp.. så måste det vara!

Ingen bryr sig hur mycket du jobbat.
Ingen bryr sig vad du gör bara du aldrig säger emot och enbart följer strömmen.
Tjusigt.

Utifrån syns det ännu tydligare.
Samtliga som slåss om statusplatser och avlönade positioner var samtliga överens om att jag skulle uteslutas för att jag skämtade. Alla.
Förr eller senare kommer karma igen och Karlskrona får nu se hur det känns.
Tyvärr kommer deras ödmjukhet inför det försvinna när situationen blir den omvända. 
Det är nämligen så det ser ut i denna världen.
Döda eller dödas.

Flest platser till riksdagen ger en riksdagsplats.
I alla andra sammanhang betyder det ingenting. Det blir skrämmande tydligt när man ser hur det fortfarande fungerar och jag är så glad att jag kom därifrån och in i ett parti som inte fungerar på det sättet alls. Medborgerlig Samling.
Vi har inga krig och alla idéer tas tacksamt emot istället för att kränka eller trycka ner dem för att sedan ta dem som sina egna.

Alla är välkomna MED.