tisdag 26 juli 2022

Dubbla elpriser till vintern.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Prognosen säger att elpriserna kommande vinter blir dubbelt så höga som vintern som gick.
DUBBELT så höga!
Det betyder att min elräkning som landade på nästan 15 000 kronor istället hamnar på 30 000 kronor. För EN månad. Hur tänker de att någon ska kunna överleva detta!+

Nummer ett måste vara att stoppa all form av export av el.
Alla ni som nu älskar miljön och tycker att det får kosta precis vad det vill.. hoppas ni njuter.
Ni som röstade på miljöpartiet.. se nu till att vi slipper dem i riksdagen framöver!

Jag har många års utbildning och arbetar konstant.
Jag har inte 30 000 kronor ut i månaden för som lärare i Sölvesborgs kommun är man inte så lyckligt lottad. Det betyder i sin tur att jag inte kommer att ha pengar till elräkning.
Vad kan jag då göra?
Sälja huset?
Jag vet inte riktigt vart jag skulle bo eller hur det skulle se ut.
Jag vet att alla vitvaror i huset är nya.
Hela huset har nya fönster, dörrar och är tilläggsisolerat.
Onödiga ytor stängs av.
Vad mer kan göras!?

Utöver elräkningen så kommer bränslepriset.
Med höjda priser där så kommer också matvarorna att gå upp i pris.
Hur ska någon kunna överleva?
Räntorna höjs också.
Det är en importerad katastrof som är här!
Problemet i Sverige är att man inte löst hur man ska göra med elen och faktum är att det för oss skulle bli billigare att sluta arbeta, hyra en stuga i fjällen där allt ingår och sedan åka dit över hela vintern.
Om elräkningarna ska hamna på mellan 15 och 30 000 kronor varje månad är det nämligen den enda lösningen och den blir billigare.
Ett hus kan inte stå konstant kallt för då går huset sönder.

Varför är det då såhär?
Jo, dåligt förd politik som ingen tar ansvar för är nummer ett.
Vi hade sedan en pandemi som stängde ner allt och sist av allt kommer Putin.
Tre saker som tillsammans barkar väg för en total katastrof för Sverige och alla invånare.

Sitt i Stockholm och se hur bra ni har det, men kriser brukar inte sluta bra för dem som styr.
För samtidigt som folket kommer frysa och svälta, så tjänar staten pengar ju högre elpriset blir.
Till vilken nytta då?
Bara ta bort elskatten fullständigt till en början och sätt sedan regler om priserna.
Vi kan inte leva som i ett uland!