fredag 8 juli 2022

Partygate Sölvesborg?

Storbritannien, och Boris Johnsson meddelar sin avgång.
Det blev helt enkelt för mycket.
Under åren har det ständigt hoppat ut saker ur munnen på honom men jag har aldrig haft ett problem med det. Han har testat knark. Ok.
Han kallar kvinnor med burka för bankrånare.
Ok.
Han kan ha sin åsikt oavsett om jag håller med eller inte.

Problemet som fick honom att falla?
Han sa att Storbritannien skulle stänga ner.. sen hade han fest själv.
Handlingen där han gick emot sina egna ord - det var problemet.
Han ansåg alltså att alla människor i Storbritannien skulle leva med så lite social kontakt som möjligt, men hade sedan fester själv.
Festen som refereras till som "Partygate" hade hundra inbjudna personer. 
".. där han anklagades för att ha festat i regeringskansliet, som även är hans bostad, under en tid då landet var under strikt lockdown på grund av coronapandemin".
Det kallas för hyckleri.

Såhär har väl ingen politiker i Sverige gjort?
Eller?
Jag vet att det finns de som har gjort exakt likadant men av någon anledning har inte media skrivit om det. För mig är detta en omöjlighet. Du kan nämligen inte anse att alla ska låsa in sig, bära munskydd och att samhället ska stängas.. men sedan ha en inflyttningsfest.
Fest för någon annan anledning.
Det går inte.

Om du då har den där festen och människor dessutom blir dåliga.. inte bra.
Du gick väl inte på någon fest själv!?

För mig är det just hyckleriet som är värst.
Man säger en sak och gör tvärtom.
Tycker en sak men agerar motsatt.

Jag tyckte, och tycker än, att corona var ett av nutidens mest överhypade och hysteriska anfall som 
förmodligen drevs framåt av människor som tjänade på detta.
Jag står för det. Gjorde då och står där än.
Jag följde dock ändå reglerna som sattes upp för jag är fullt medveten om att annars hade jag blivit både hängd och halshuggen en gång till.
Varför gäller det då inte alla?

Boris Johnsson skulle falla för detta.
Det är nämligen viktigt att leva som man lär och då speciellt i den position som han har där man kan bestämma över andra och vad de ska göra eller inte.
Jag är lika övertygad om att det finns människor överallt, i högre positioner, som har gjort liknande saker men det har då inte blivit något liv.
Kommer det bli ett partygate Stockholm?
Skulle det kunna bli ett partygate i exempelvis Sölvesborg?

Det finns de som säkert vet, men skulle de stå för det..?