tisdag 3 juli 2018

En tyst nyhet.

Anmäld och utsatt.
Gatlopp ut genom Sverige och med livet som insats på offentliga platser.
Detta är verkligheten för den som av någon anledning blivit anklagad för någonting.
Timell, Virtanen.. fler kan läggas till listan.
De är friade men media ser till att få dem offentligt avrättade.
Nu har domarna kommit.
Media fälls i de absolut flesta fallen.

"Oskyldig tills motsatsen bevisats".
svt.se

Det är det man får lära sig men det betyder inte att det stämmer.
Media har idag den makt som en bödel hade för hundratalet år sedan.
På några minuter kan en tidning genom internet förstöra någons liv.
Till och med pappersbilagan har fortsatt stora mängder läsare som ser.
Om du då blir uthängd i veckor men sen anses vara oskyldig.
Borde inte det minsta media då kan göra, vara är att publicera exakt lika många artiklar där de ber om ursäkt för allt de ställt till med?
I dagsläget kan de sätta en minimal artikel och be om ursäkt.
Helt meningslöst.

Timell tackar så väldans mycket för den lilla artikeln som säger att han var oskyldig.
Jag är annorlunda på många sätt.
Mitt största problem är min totala brist på engagemang för saker som för mig är strunt.
Metoo är en överdrift och jämställs för mig på samma nivå som att kalla mig för feminist.
Nej. Jag tror på jämställdhet och inte något ord vänstern beslagtagit och tryckt upp.
Metoo är för mig en överdrift som rullas vidare av kvinnor som påstår sig vara en väldans massa saker som de inte är.
Jag är inte fin.
Mina naglar är konstant svarta och avbrutna av allt i trädgården.
Jag tycker inte om att kamma mig, sminka mig eller för den delen bry mig om någonting baserat på mitt utseende. Här kommer aldrig någonsin sättas varken sprutor, nålar eller knivar i denna kroppen så länge det inte hänger på mitt liv.
Jag kan dock byta ett däck, ta i när jag måste och jobba på.
Enligt mig är det viktigare att göra än att säga.
Om du nu tafsar på mig och jag inte gillar det så tro inte i en sekund att du kommer klara dig undan för effekten blir omedelbar. Jag kommer inte gå till media tio år senare och säga det.
Någonstans går nämligen gränsen och för mig passerades den samma dag som Metoo tog fart.
De överdriver och nu är till och med media fällda för allt de har utsatt så många människor för.
Inte en dag för tidigt.

In med lite civilkurage istället för Metoo.

https://www.svt.se/kultur/medier/po-beslutar-om-metoo-publiceringar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6983575