torsdag 5 juli 2018

Helt rätt!

Troll ska ut i ljuset.
Jag tror ingenting blir bättre av att det göms undan eller skyls för världen.
Nordiska Motståndsrörelsen befinner sig nu på Gotland tillsammans med alla andra som vill visa upp sig. Inget märkligt enligt mig.
svt.se

Jag tror inte att något blir bättre av tystnad och som det står överst; troll ska ut i ljuset.
Hur ska någon förstå att något inte är bra om det inte finns fakta att se?
Människor att prata med?
Det står i artikeln att antalet i NMR har ökat.
Ja, det är säkert sant men det är ändå så att de är under 200 personer i Sverige.
Av 11 000 000 människor.
De utgör alltså 0,00002% av Sveriges befolkning.
De låter skäller som en schäfer men är egentligen en liten liten hund.

Jag ställer inte upp bakom NMR.
Absolut inte, men jag anser att yttrandefriheten ska gå över allt annat och det är inte förbjudet att ha deras tankar. Varje individ får tycka och tänka vad de vill så länge de inte går till angrepp på någon och då ska de självklart sättas dit för det.
Precis som alla andra.
Röd och gul och vit och svart, gör detsamma har han sagt..
Alla får vara som de är.
Jag lägger mig inte i det och anser istället att det är helt fel att människor protesterar mot dem.
Låtsas inte om dem istället!

Den som känner igen människorna i denna grupp borde ta sig en tankeställare om varför.
Hur hamnade just den personen där den är idag?
Min övertygelse är nämligen att det längs med systemet har fallerat väldigt mycket.
Föräldrarna har inte funnits där, skolan har inte sett och det sociala nätet har inte fungerat.
Då sker sådant här.
Då söker sig människor till något annat.
I Hjalmar Söderbergs Doktor glas återfinns följande ord:
"Man vill bli älskad,
i brist därpå beundrad,
i brist därpå fruktad,
i brist därpå avskydd och föraktad".
Orden är lika sanna idag som då.
Någonting har gått väldigt fel när man väljer att bli föraktad.
Att bli föraktad är nämligen det värsta man kan bli.

Ge gänget en kram när ni går förbi, hata dem inte.
Livet är för kort för det och hat kommer bara föda hat.
Förhoppningsvis finns det inte människor i grupper som denna i framtiden.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nordiska-motstandsrorelsen-har-helt-fel-om-forintelsen