tisdag 2 oktober 2018

Att älska och hata.

Politik är inte alltid så roligt.
Politik innebär många gånger att du ska behandla andra människor som du aldrig skulle vilja bli behandlad själv och det har sedan dag ett varit min akilleshäl.
Jag kan inte.
Jag kan inte påstå mig vara en person och leva tvärtom.
Jag vill inte bli ihågkommen för dåliga saker utan för det jag har gjort.
Niklas Joelsson och Emilie Pilthammar.

Jag pratar alldeles för mycket och för snabbt.
Jag är oerhört engagerad i saker som för många är helt meningslösa.
Jag älskar min familj över allt annat trots att vi inte alltid är överens och jag älskar mitt liv passionerat. Jag är trött ibland, ledsen ständigt men alltid på hugget.

Jag läser nyheterna det första jag gör på morgonen och det sista jag gör på kvällen.
Jag följer med både på riksplan och lokalt.
Jag har nu fått en uppgift som gör mig oerhört nervös.
Jag blev gruppledare för Moderaterna i Sölvesborg igår!
Lilla jag. En liten flugskit på jorden.

Jag var nervös inför mötet och är det fortfarande av andra anledningar.
Tänk om jag inte lever upp till de förväntningar som många nu har.
Tänk om jag misslyckas.
Tänk om jag om fyra år inte känner att jag har klarat någonting.
Då kommer jag vara totalt misslyckad trots att jag då inte ens har hunnit fylla fyrtio år.
Jag vet dock vart jag ska be om hjälp.
Vem jag ska ringa eller maila och de tjugo år jag har ägnat åt detta har skapat mig ett oerhört stort kontaktnät som stöttar. Många människor som ser bakom den yta alla människor har och så även jag.
Jag är kanske mer fundersam än vad jag låter som att vara.
Jag är kanske inte alltid så glad fast att ansiktet ler.
Jag har dagar som är upp och ner som många andra.

Jag är dock oerhört tacksam för att få leva.
Att min familj och mina barn lever och mår bra.
Och jag är fantastiskt glad över det förtroende jag nu har fått!
Min grupp gav mig samma förtroende som väljarna i kommunen och jag tar mig ann denna uppgift med ödmjukhet. Tusen tack alla för era röster och ert förtroende!

Jag lovar att jag ska göra mitt absolut bästa för att det ska bli bra.
Jag är dock inte ensam.
Som vice gruppledare blev det Niklas Joelsson och jag har en fullmäktigegrupp vars talan jag ska föra. Jag tar inga beslut ensam utan blir nu den som för gruppens talan.
Jag blir den som ska vara ansiktet för det politiska arbetet i vår kommun.

Så, åter igen.
Tusen tack för ert förtroende!
Nu kör vi!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/emilie-pilthammar-ny-gruppledare-for-moderaterna-i-solvesborg
http://www.sydostran.se/solvesborg/emilie-pilthammar-blir-ny-gruppledare-i-m/
http://www.blt.se/solvesborg/pilthammar-blir-ny-gruppledare-for-moderaterna/