lördag 13 oktober 2018

Ok med resten av Sverige?

Känslan för ett parti är enligt mig väldigt ofta bundet till en plats.
Miljöpartiet är ett sådant exempel.
Deras väljare återfinns främst i de större städerna då alla som faktiskt bor på landet, som de så gärna vill styra över, för länge sedan insett att deras politik inte fungerar.
Miljöpartiet är direkt landsbygdsfientliga.
svt.se

Stockholms stad väljer nu att göra något nytt.
Alliansen och miljöpartiet har gått ihop för att ta makten.
Jag protesterar högljutt mot en sådan blandning och den är för mig helt tabu.
Bor man i innerstan i Stockholm har man däremot fler beröringspunkter och anser sig kunna samarbeta. Väldigt bra för dem då.
Jag har väldigt svårt att se hur det ska fungera.

På lokal nivå skulle ett samarbete med miljöpartiet vara omöjligt.
Just nu främst för att de faktiskt har åkt ut ur kommunen då de inte klarade spärren, men annars för att deras politik inte fungerar. Antalet röster de fick visar tydligt att människor här på landet har förstått det och inser att det inte bara gäller att kalla sig för ett "miljö"-parti.
Man måste agera och tänka rätt med.
Alla här på landet vet att deras tänk främst drabbar oss som väljer att bo här ute.
Vi får betala bilar, bränsle och att det ska gå runt.
Vi drabbas av höjningarna.

Det är lätt att tänka att man har en bil för nöjes skull.
Vi har två.
Utan dem hade vi dock haft bekymmer att ta oss till jobb, möten, dagis och andra saker vi ska göra. Vi kan inte hyra bil, åka buss eller tåg vart vi än ska.
Pendeln eller tunnelbanan finns inte här.

Ska jag se till min kommun hade jag hellre samarbetat med vänstern än miljöpartiet.
Personkemin spelar nämligen väldigt stor roll.
Viktigast är dock alltid politiken.
Vi ska få igenom så mycket Moderat politik som möjligt och om nu Moderaterna i Stockholm anser att de kan få det med Alliansen och miljöpartiet så får det stå för dem.
Alla vi på landet borde protestera hur vårt moderparti kan ställa upp på att samarbeta med Sveriges mest landsbygdsfientliga parti.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/har-ar-de-viktigaste-beskeden-fran-nya-styret-i-stockholm
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/klart-alliansen-och-mp-ska-styra-stockholm