söndag 21 oktober 2018

Heltid på dagis för föräldrarnas bästa.

Fyrtio timmar i veckan på dagis för barn till arbetslösa eller föräldralediga.
Den ultimata idiotin har nu nått vägs ände då Stockholms stad åter igen styrs av blå.
Förbättringen blir verkligen markant.
Barnen får nu bara lämnas trettio timmar i veckan.
Länken nederst visar kommentarerna.
Jag blir totalt mörkrädd för människor i vårt land.
stockholmdirekt.se
Landet och staden.
Där finns det många skillnader och detta känns som en av dem.
Människor klagar över att behöva vara hemma med sina barn.
De är så infantila att de tror att deras barn har det bättre på en kommunal inrättning än med sina föräldrar. Tänk att skaffa barn och sedan lämna bort dem 30-40 timmar i veckan.
Stackars barn.

Fokus i kommentarerna blir att kommentera ordet "dagis".
Jag vet att det på pappret heter förskola och har gjort länge men för mig är en lokalvårdare någon som städar, en pedagog en lärare och ett affärsbiträde en kassörska.
Det är bara tramsigt att hitta på ord för att få en annan klang och jag väljer ordet dagis.
Det är snart modernt och rätt igen.

Jag har skaffat mina barn och vill umgås så mycket som möjligt med dem.
Inte lämna dem till någon annan.
Kommentarerna låter alla förstå att barnen har det bättre och mer pedagogiskt där än hemma, att det borde anställas mer personal för att ta hand om alla barn och att det är såhär det blir om man ska sänka skatten.
Varför har dessa människor skaffat barn?

Dagis är till för barnen till vuxna som arbetar.
Den som ska till sitt jobb måste lämna sina barn och det är ok.
Självklart.
Om du ska vara hemma och ligga på soffan, fika lite eller chilla, kan du inte göra det med barnen? Tar inte det dåliga samvetet över när man vet att barnen helst är hemma men ändå lämnas på dagis.
Eller när barnen bill till dagis för att det är roligare där än hemma.
Jag hade fått panik.

Barnen är det bästa som finns och jag hade offrat allt för dem.
I Stockholm gnäller man nu för att man bara får lämna barnen trettio timmar i veckan.
Barnen ska alltså "arbeta" 75%"
Det finns inte en chans i världen att just ditt barn får lika mycket uppmärksamhet av fröknarna som hemma. Hemma är ni max två som tävlar om barnets konkurrens. Hur många är det på dagis?

Låt barnen vara barn, hemma med just dig.
Inget kan bli viktigare än barnen och familjen.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/heltidsreformen-i-forskolan-skrotas-i-stockholms-stad/reprjl!R18iy2wQpDQG38l6jyGyuA/
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/heltidsreformen-i-forskolan-skrotas-i-stockholms-stad/reprjl!R18iy2wQpDQG38l6jyGyuA/#disqus