måndag 22 oktober 2018

Som man bäddar..

Tro rätt, tro fel.
För mig har det i princip alltid stått klart.
Jag vet vad jag vill och varför jag vill det.
Är det något jag inte känner till så säger jag det och läser sedan på.
Sedan har jag en åsikt.
För mig är det nämligen rätt.

Att inte kunna sin egen historia men berätta om andras, det är rätt intressant och ständigt återkommande. Centerpartiet tycker att det finns en svans efter mitt parti som inte vill att centern ska lyckas. Det må så vara.
För mig är det dock självklart att man kollar historiskt och på mer än ett plan innan man uttrycker sig. När det kommer skämtbilder om Lööfs uttalande så är det självförvållat.
Självklart hotar man aldrig någon men när man envisas med att säga mindre genomtänkta saker kanske man som partiföreträdare ska fundera över vad som är fel.
Att folket reagerar eller att uttalandet sades?

Centerns historia på riksnivå säger att de byter sida mellan blocken även om de står fast vid Alliansen. De anser kanske inte själv att det är så viktigt men på samma sätt väljer de att se på Sverigedemokraternas historia och ta sina beslut efter det.
De vägrar bli stödda av SD på grund av det partiets historia.
Vad kan vara värre än att svika sina väljare?

SD rensar ständigt ut medlemmar som beter sig illa.
Centern kan dessvärre inte skryta med detsamma.
Trots att det finns de som ständigt återkommer till hån, personangrepp och indirekta hot så godkänns det. Men deras eget parti tycker att andra är värre.
Då gäller det att fundera över vad som verkligen är värst.

Partier som står för vad de tycker och tar bort människor som inte delar värderingarna, eller partier som låter människor få hur många chanser som helst?
Bestäm dig och vänd sedan på det.
Tänk det tvärtom.

Gör en "Juryn" och vänd tänket.
Flickan som våldtogs och slogs sönder och samman var inte vit. Hon var svart.
Gör som Grishamn och tänk utanför lådan du bor i.
Med din ena sko.
Du kan bara ändra hur du själv fungerar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartiets-strategi-vill-locka-over-miljopartiet
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/federley-center-hatet-har-eskalerat-efter-valrorelsen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Centerpartiets_historia#%C3%85ter_i_regeringsst%C3%A4llning_(1991-1994)