söndag 14 oktober 2018

Att förtjäna makten.

Jag vill bestämma.
Jag anser mig vara bäst och tycker att jag ska styra detta landet.
Tillsammans med Alliansen och Sd skulle majoriteten vara förödande för de rödgröna partierna men nej. Istället väljer man att backa undan för stöd av SD kan man inte tänka sig.
Partierna på riksplan beter sig sämre än en dagisgrupp.
Det är rent av förnedrande att säga så om en grupp barn.
svt.se

Som liten får du veta att alla människor är lika mycket värda.
Det finns alltid de som beter sig illa och låtsas som om de själv är lite bättre än alla andra men de flesta blir det folk av. Många kräver en fjäder i hatten och en snygg titel att sätta i ett framtida CV. För mig är det inte viktigt och har aldrig varit.
För mig är politiken viktigast oavsett hur den kommer fram.
Politiken som gör att det skapas förändringar.

Alliansen med Moderaterna i spetsen väljer bort makten istället för att styra.
Chansen finns där bara de beter sig som vuxna och inser var det finns människor med liknande tankar.
Alliansen har dock haft konstgjord andning den sista tiden och istället för att varje parti enskilt läser vilka andra partier som står dem närmst, så vägrar man att se fakta.

Ok. Du blir aldrig helt överens med alla.
Det är förståeligt, men hur ska du veta att du inte är överens om man inte pratar med varandra?
Som det ser ut nu ska det svenska folket behöva stå ut med en röd regering till.
Allt för att vuxna människor vägrar att inse att de inte längre är fem år gamla.

Vi väntar en lågkonjunktur och dilemmat kommer bli som tidigare.
Det lönar sig inte att arbeta.
Bidrag fungerar men sist åkte jag upp en skattenivå för att jag sålde fonderna mina föräldrar sparat till mig under ett helt liv. Vinsten på fonderna, efter att ha stått sedan 1988, blev cirka 15 000 kronor. Uttaget gjorde dock att jag gick upp en skattenivå och skatten för mig höjdes så i slutändan kunde pengarna varit kvar så hade jag fått ut mer.
Det är sjukt.

Ni ska dumheterna få fortsätta.
Jag kommer vägra tänka såhär.
Jag kommer vägra tillåta att de röda får styra på grund av andras rädslor.
Det är bara löjligt.
Rent krasst borde de få styra i hela Sverige.
De kunde gott fått visa varenda medborgare hur de ska styra skutan när den drar in i stormigt vatten för det är de själv som har fått förbereda den genom att helt enkelt inte göra någonting.
Jag är rädd för en grundstötning.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jan-bjorklund-kommenterar-regeringsfragan
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vansterpartiet-den-borgerliga-alliansen-har-brutit-samman-i-direktsandning