torsdag 4 oktober 2018

Ulvar i fårakläder.

Ett uttryck som jag har hört många gånger i mitt liv.
Just nu verkar det vara centerpartiet som står för det.

Lööf öppnade häromdagen upp för ett eventuellt samarbete mellan socialdemokraterna och någon eller några ur Alliansen. Många tycker säkert att det är bra men min uppfattning är att det visar den vänstersväng många partier har tagit.
svt.se

Skillnaden mellan rikspolitiken och kommunpolitiken, i min kommun, är att vi faktiskt behandlar alla lika. Vi samtalar med alla och enligt mig är det rätt.
På riksnivå låtsas man som ingenting.
Där är man varken vuxen eller har gått ur sandlådan och det kommer slå hårt i framtiden.
Tystnad och mobbning är inget för mig oavsett vilken det gäller.
Man gör inte såhär.

Centerpartiet öppnar upp för samarbete över blockgränserna och jag blir inte förvånad. Min gissning är att det ser ut såhär i många kommuner och det är kanske så att C ligger närmre S i många frågor kring exempelvis invandringen. Jag anser mig inte ligga nära någon av dem så för mig är det ett svek.

Det enda som möjligt skulle kunna vara bra är om detta tvingar Kristersson att vara den vuxne man han påstår sig vara och ser till att alla får vara med. Även Åkesson.
Vi tillhör alla släktet homo sapiens och vad är det värsta som kan hända?
Att man är överens?
Eller att man upptäcker att man inte är det?

Oavsett så måste man kommunicera.
Att stå i ett hörn och prata om varandras politik är nämligen inte vuxet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/annie-loof-oppnar-for-en-samlingsregering-med-allianspartier-och-s