lördag 27 oktober 2018

I motvind för framtiden.

Ingen tror att det ska bli lätt.
Ingen tänker att media ska jubla eller att partikamrater ska applådera.
Skillnad kommer det dock bli.
Oavsett vad man anser om kommunens nya styre.

Det finns saker som för mig är väldigt viktiga.
Ärlighet och information är två av dem.
Att inte skylta med allt är inte lögn utan taktik.
Jag har aldrig sagt att Moderaterna aldrig skulle samstyra med Sverigedemokraterna.
Gruppen som jag är gruppledare för och gruppen som var innan har heller aldrig tagit ett sådant beslut. Varje enskild individ har dock rätt att tycka vad den vill, vilket jag inte lägger mig i.
Att gömma egna åsikter bakom en grupp är för mig omöjligt och oärligt.
Jag säger vad jag tycker och förmedlar vad gruppen har beslutat.
Jag är tydlig med detta och kommer inte tumma på det.

Media vill att det ska bli rubriker för rubrikernas skull.
Det hänvisas till och de ställer frågor till människor om att jag ljuger.
Jag har aldrig lovat någonting för jag har varit med för länge inom denna bransch för att veta att man inte ska göra det. Man kan önska eller hoppas, men inte lova.
Jag kan ju inte lova något jag inte har gruppen bak mig för.
Det hade varit oärligt.

I kommunen tror jag det kommer bli väldigt bra.
Vi är fyra gruppledare som tillsammans vill åt samma håll.
Vi vill ha mer småskalighet genom exempelvis mindre förskolor.
Vi vill ha ett blomstrande företagande och en landsbygd som får ta del av alla de skattepengar som kommer in.

Sölvesborg är fint och jag trivs som det är nu men jag har en uppfattning om att allt kan bli bättre och oavsett vem som styr så stagnerar viljan att förändra efter hand.
Det behövs förändring här och det är trist att se bitterheten som lyser igenom hos andra partier.
Ge oss en chans för om ni nu har gjort allt så bra sedan åttiotalet, vad har ni då att vara rädda för?
Vi borde ju bara kunna sätta oss och låta allt rulla vidare.
Fast det vill vi inte, för vi anser att det finns saker som måste förändras.

Om fyra år vet vi och tills dess kommer vi ge järnet.
Det kan inte bli värre än vad det är idag.
Det kan bara bli bättre!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/ordkrig-mellan-erixon-sd-och-bjorklund-s-om-solvesborgs-ekonomi
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/sa-tycker-solvesborgarna-om-det-nya-samstyret