måndag 15 oktober 2018

Gult och svart!

Någon gång ska det hända och det är väl på tiden.
Jag ska skriva om sport.
Mjällby AIF.
Bygdens fotbollslag gjorde igår klart för att ta sig in i Superettan igen.
Flera gånger tidigare har de varit i Allsvenskan men nu är de på väg dit.
svt.se

Sport är min akilleshäl.
Ska det vara sport för mig får det vara den med en motor och några hjul på.
Fort ska det gå och drömmen har alltid varit att köra folkrace.
Känslan av att sitta i en bil och bara gasa är fantastiskt trevlig.

Fotboll är inget jag brinner för.
Det har aldrig varit det och kommer förmodligen aldrig bli det. Motion över lag är något jag tänker som jobbigt.
Det är dock så att jag råkar jobba med en väldigt trevlig kille som heter Jesper Johansson.
Han är målvakt i Mjällby och är han bara hälften så bra på att stå i mål som han är snäll så är han garanterat kanonduktig. Någon gång när barnen är lite större och kan följa med så ska jag ta mig dit och titta men det blir för hans skull. Hur bollen flyger runt spelar mig ingen större roll och om hundra år bryr sig ingen hur det gick.

Arenan som jag hör hemifrån heter Strandvallen och där var fullsatt och nästan sommarvärme igår. Idag kommer det vara ett av de stora samtalsämnena så för en gångs skull har jag faktiskt kollat resultatet. Jag körde till och med förbi efter svamprundan igår.
Jag brukar säga till mina elever att jag hade kunnat sitta på en restaurang där hela landslaget kom in och den enda jag hade känt igen hade varit Zlatan. Om han spelat kvar där, för det har jag förstått att han inte gör. Jag kunde dock förmodligen ha plockat ut de flesta i riksdagen som kom dit.
Någonstans är det bra att vi inte är likadana för tänk om alla Sölvesborgs kommuninvånare hade valt att besöka Strandvallen igår.
Vi hade aldrig fått plats.

Stort grattis till Mjällby och fortsatt lycka till!
Jag följer på avstånd men hejar självklart på er.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/mjallby-utsikten