tisdag 3 september 2019

Ärlighet varar läng(s)t?

Alla partier utom SD är inbjudna för att diskutera en lösning på våldet.
Man kan ju tycka vad man vill om det men min hållning är denna:
Socialdemokraterna är iallafall konsekventa och ärliga i sin framtoning.
De har sagt nej från dag ett.
Detta till skillnad från övriga partier.
svt.se

Övriga partier har hycklat SD.
Berättat att de är lågutbildade män som är rasister.
Män som inte förstår.
Politiken som SD fört hörde inte hemma i Sverige och en mobb beståendes av samtliga andra partier har gått till full attack. Fy den som skulle våga säga något positivt.
Jag fick för nästan tio år sedan veta att jag inte skulle passa in i riksdagen och då främst inte den moderata riksdagsgruppen.
Min tydliga åsikt och att jag inte backade ifrån vad jag tyckte var anledningen.

Jag inser att jag låter bitter men det jag känner är att världen är upp och ner.
Jag har inga bekymmer med människor som har en åsikt.
Jag har dock väldiga bekymmer med människor som byter ut den så fort det inte passar.
Moderaterna är för mig det yttersta hyckleriet då jag vet vart de har stått.
De vänder allteftersom vindarna vänder och den stora frågan blir då:
Vad är nu skillnaden mellan exempelvis SD och M?

M har tagit efter all politik de har ansett vara hemsk.
Nu säger de till och med öppet att SD bör få vara med i diskussionerna.
Säga vad man vill då men S är åtminstone ärliga med att de inte är intresserade av att prata med dem. Jag anser det vara fel och har alltid gjort, men jag beundrar att man står fast vid sin åsikt.

Jag har alltid berättat att jag kunde samarbetat med vänstern om det var en fråga jag ansåg vara rätt. För just frågan är enligt mig viktigare än vem som framställer den.
Om M inte hade varit så styva i korken och öppnat gränserna hade vi inte haft de problem vi har i Sverige idag. Hade M lyssnat på SD för tio år sedan hade vi haft ett helt annat land.
Hade M satt krav på människor som kom hit istället för att dalta med alla så hade det inte varit såhär. Man kan bjuda in SD, vara hur gulliga som helst och tro att man löser problemen men människor glömmer inte att det var ni som skapade dem.
För säg mig nu vilken skillnad det är i era respektive politiska program?

Vi har en regering som plåstrar om sår istället för att föregå att man slår sig.
Någon gång tar plåstren slut.
Jag är rädd för att mina barn ska växa upp i ett land där de kan bli skjutna på gatan.
För mig är deras liv värt mer än så och därför har jag protesterat från dag ett.
Självklart ska även SD få vara med i förhandlingarna.
Ni vet, vi tror ju att alla människor är lika mycket värda.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/debatt-ulf-kristersson-m-och-mikael-damberg-s-om-gangvaldet
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statistik-for-skjutningar-och-sprangningar