måndag 2 september 2019

Ren provokation.

Straight pride-paraden är i full gång.
I Sverige är detta ett nytt uttryck och tåget besöks av heterosexuella och homosexuella som anser att priden på olika sätt gått över styr.
På grund av motdemonstranter så blev det liv.
Motdemonstranterna tålde inte att några som inte tänkte som dem gjorde såhär.
Att mannen i videon som är med faktiskt är homosexuell hjälper inte regnbågskrigarna..
På något märkligt sätt anser de att högerrörelsen har kidnappat denna fråga.
Att de andra inte anses "rätt" ignoreras.
svt.se

Jag har aldrig förstått vanliga pride.
I min värld är det en självklarhet att alla människor är lika mycket värda och att detta är svårt för några är upp till dem.
Jag skulle aldrig gå i tåget eller titta på, men inte heller störa någon som gör det.
Jag respekterar att det finns de människor som vill detta.
Därför är det svårt för att att förstå varför någon ens demonstrerar mot paraden.
Ok, du anser att de har fel.
Tyck det men låt dem vara.

Det måste ju även vara så, att om ingen kommenterar det så slipper de mer uppmärksamhet.
Om ingen blir en motdemonstrant så blir det ingen sammandrabbning.

Min sluttanke till båda parter är denna:
Barn svälter ihjäl i världen.
Finns det inget viktigare att ägna sin tid åt?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kraftfulla-polisinsatser-under-straight-pride-parad-i-boston