söndag 1 september 2019

Före min tid.

Jag har aldrig förstått människor som skäms för andra.
Jag gör inte det för jag anser inte att det är min uppgift.
Alla skäms helt enkelt för sig.
Sköt er själv och skit i andra.
digipaul.com

Jag skäms inte.
Jag tycker dock det är pinsamt och ifrågasätter starkt det parti jag så länge förespråkade.
Tänk att Billström stod och sa att Sverige skulle minska invandringen.
Han blev nästan bränd, jagad och fick pudla för att därefter minimeras i partiet.
Det var under Reinfeldt-regeringen.
NU är det plötsligt ok att säga exakt samma sak.

Plötsligt är det inte bara ok att kritisera invandringen utan även medborgarskapet.
När jag gick ut med att jag ansåg att vi skulle införa språk och kunskapstest för att man skulle få ett medborgarskap i Sverige så jagade media livet av mig.
MUF gick ut i öppen konflikt.
Jag var en rasist!

Partiet har alltså idag 70 riksdagsledamöter som på några år har gjort en 180-graders sväng i princip alla frågor. Jag kan inte stå upp för det.
Samma riksdagsledamöter som hjälptes åt att jaga alla som sa emot.
Som sa att alla andra var rasister; Vad är ni själv nu?

I Blekinge har vi en riksdagsledamot som smilar och ler, sitter på kommando och följer piskan utan att tänka själv. Samma person som fördömde mig och de åsikter jag hade för flera år sedan ler nu och propagerar för vikten av återvandring, minskat asylmottagande och tester.
Hur kan man ens stå upp för sina barn?
Hur kan man somna med gott samvete utan att be om ursäkt!?
För mig är det obegripligt att makten plötsligt är så viktig att man säljer sin själ bara för att sitta på en post och göra ingenting.
Ännu märkligare är att ingen media ifrågasätter.
INGEN undrar hur man kan svänga så mycket i en fråga och rakryggat stå för det.

Jag har full respekt för dem som verkligen ansåg att Reinfeldt gjorde rätt.
MEN, om ni nu tyckte det så borde ni gå ur partiet nu.
Det är ologiskt att man nu plötsligt ändrat sig.
70 personer har ändrat sig.
Vänt på hela handen.
Jag hade aldrig klarat det.
Bekymret de sista åren har varit just hyckleriet.
Jag har sedan 2012 ifrågasatt väldigt mycket och stått för det jag har sagt.
NU, sju år senare, visar det sig att jag hade rätt hela tiden.
Jag låg alltså flera år före den politik som nu förs fram men nu anser plötsligt alla som kritiserade mig att det är rätt politik.

Jag skäms inte för andra och risken är att dessa individen inte ens har intelligensen att skämmas själv. Jag tror dock att det straffar sig till nästa val.
Väljarna glömmer inte.
Allt hycklande mot SD var uppenbarligen inget värt för bakom fasaden så hade de rätt.
Det tog bara väldigt många år att förstå det i Stockholmsgänget som styr Sverige med järnhand.
"Tyck som oss eller försvinn".
Den dag ledningen säger att ett kärnvapenkrig är rätt väg att gå kommer 70 personer springa för att trycka på knappen. DET blir jag rädd för.
Jag vill ha politiker som tänker själv och står för det.
De personerna har i dagsläget dock ingen plats i svensk politik och det är tragiskt.

Världen har flera gånger sett vad mähän kan göra för andra människor.
Människor som blint följer sina ledare och trycker ner dem som inte tänker likadant.
Lenin, Stalin, Hitler, Pol Pot.
Listan kan göras lång.
Jag vill se människor som ifrågasätter och inte följer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kristersson-m-sveriges-asylpolitik-har-varit-for-generos
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m-vill-begransa-antalet-asylinvandrare