tisdag 24 september 2019

En kropp till salu?

Låret eller varför inte en underarm?
Jag älskar P1.
Av alla program så kommer just Nordegren och Epstein väldigt högt och i torsdags diskuterades något jag har funderat väldigt mycket på efteråt.
Framtiden.
Hur kommer det se ut?
nyheter24.se

Det var en fröjd att lyssna på forskaren Pontus Strimling och de tankar han hade.
Hans forskning.
Jag fick därmed även helt klart för mig att, jag ber om ursäkt till alla människor som nu tänker att jag är förmäten, jag har helt rätt.
Jag är bara årtionden före mitt tänk.

Jag beskriver mig som väldigt liberal.
I vissa frågor konservativ men i de absolut flesta liberal.
Jag anser att det var moderaterna som gjorde en sväng medan jag valde att stå kvar i det som enligt mig var moderaterna från början. Jag tror nämligen på den enskilde individen i princip allting.
Ingen ska sätta sig över just dig och all form av överförmynderi är enligt mig katastrof.
Detta har människor bekymmer med och jag är helt oförstående till det.
Varför skulle jag ta beslut kring hur just du vill göra med ditt liv?
Det måste ju vara upp till dig.
Alltid.

I Sverige fungerar mycket, enligt mig, fel.
Hela samhällstänket utgår ifrån att den korrekta världsbeskrivningen är den röda.
Av någon anledning så tar de blå partierna hänsyn till detta och svarar inför det som satts framför dem istället för att ifrågasätta och tänka själv.
Bygg en ny världsbeskrivning!
Ser jag mig omkring fattas det ett riksdagsparti i Sverige och det är det liberala invandringskritiska.
Lyssnar man på programmet som är länkat nederst med start, så kommer framtiden förändras.
De liberala krafterna kommer köra över de konservativa och den dagen ska jag stå där och göra lång näsa.. nästan. Om jag lever.

De blå partierna som sitter i riksdagen är samtliga mähän som inte vågar stå för de åsikter dess medlemmar har och det kommer bli deras fall.
Moderaterna är nu partiet som apar efter.
De kunde satt ner foten och gjort som deras medlemmar ville men nej.
Den lilla elitistiska gruppen som nu står och upprepar SDs gamla förslag kommer inte få gehör förrän det förmodligen är för sent. De skulle bett om ursäkt för länge sedan.

I programmet pratar de om framtiden.
Forskaren tror att det kommer bli aktiv dödshjälp och det drogs till sin plats med frågan:
Om någon vill sälja sin döda kropp till mat, är det ok?
För mig är det ett enkelt ja.
Om det finns någon kannibal där ute som vill äta och någon har godkänt det så varsågod.
För mig finns inga hinder.

Intressant i det hela är även att det enligt forskaren är de liberala som är cementerade då de vägrar lyssna på all fakta när de har bestämt sig. Det stämmer nog.
Ingen kan få mig att ändra min åsikt utom möjligtvis när det kommer till konkreta bevis.
Känslor styr inte mig där.
Forskaren menar att det är de konservativa som till slut kommer få ge upp.
Se då över vilka partier vi har i riksdagen och vart de tar oss.

Jag tror på dig!
Vill du sälja din kropp för sex eller till mat?
Gör det.

Vill du knarka?
Varsågod.

Vill du avsluta ditt liv?
Det är enligt mig ditt val.

Gifta dig med fler än en?
För mig spelar det ingen roll.
All kärlek är fin.

Gör precis vad du vill för jag tror på individen och jag avskyr när andra människor tror att de vet vad du ska göra bäst. Såvida inget är "fel" så vet du bäst själv.
Framtiden är liberal och det bejakar jag.

Jag tror på just dig!

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1358369?programid=4058
Nordegren och Epstein i P1
Börjar vid cirka 18 minuter in.