måndag 13 september 2021

Ser ni vad som händer?

En manlig moderat riksdagsledamot anklagas för olämpligt sexuellt beteende.
Händelsen ska inte ha skett nu utan för över ett halvår sedan.
När jag såg det första gången så tänkta jag att, jaha:
Nu tänker de plocka honom.

Jag vet inte med säkerhet vem det rör sig om men jag gissar på att det är vår käre HB.
Mannen som står upp för det han själv tror på och därmed har blivit plockad från allt utom den plats i riksdagen som han själv har kryssat sig till.
Moderaterna tycker nämligen inte om människor som tänker själv, varpå man tar allt man kan ifrån honom.

För vet ni, politik är verkligen så fult.
Med reservation för att det är någon annan som faktiskt har betett sig illa så kan jag sätta ett par fingrar på att det är såhär de tänker plocka honom.
Han är nämligen obekväm.
Han säger vad han tycker och hoppar inte på kommando.
Det som inte syns just nu, är nämligen att partierna internt har full röstning för sina riksdagsledamöter. Varje parti internt har alltså omröstningar för vilken plats varje person ska få på partiets riksdagslista.
Då är det sjukt lämpligt att släppa en sådan här sak.

Denna anklagelse i sig kan nämligen göra att han inte får ställa upp på listan.
När han väl rentvås så har nämligen redan listan satts och han är bortplockad.
Det är så moderaterna fungerar.
Personer som har en stark vilja tar man om hand.
Kallar man det inte för en intern konflikt så har man någon till att anmäla.
Vissa väntar man ut.
Jag tyckte jag var rolig, det gick inte. 
Emma Stjernlöf har skinn på näsan så henne tar man bort.
HB. Du tänker själv, till skillnad från dina kollegor där uppe.
Hur länge ska du egentligen orka!?
Få har ett sådant tryck på sig som dig men du har orkat stå upp fram tills nu, men jag förstår om detta blir droppen. Tänk att inte vara önskad någonstans för att man helt enkelt tänker själv.
När man då inte kan trycka till dig, personen i fråga inte lägger ut någon rolig bild.. då ser man till att man som man anklagas för något fult istället.
Det kan ta bort udden för vem som helst för drevet är fruktansvärt när det kommer igång.

Stå på dig och varmt välkommen MED den dag du har tröttnat.
Personer som du ska inte ge upp utan istället hitta nya vägar att sträva efter!
Ser ni vad som händer?
Det är ett modernt Robinson där de mest kompetenta med överlevnadsinstinkt utnyttjas till max och sedan dödas först för att ge alla andra fördelar.