torsdag 2 september 2021

Ingen rättighet, en möjlighet..

.. så ska man tänka om man får gå på något unikt ställe som nu kräver coronapass för att välkomna människor. Region Dalarna i sin tur kräver att de inte ska behöva anställa människor som inte har tagit vaccinet. Något som faktiskt är en uppgift för var och en.
Det finns inget register och uppgiften är frivillig att lämna.
En av de riktigt bra sakerna med Sverige.
I grunden tror man nämligen på individen.

Jag vill istället lägga fokus något annorlunda.
Statistiken är nämligen väldigt tydlig.
I skrivande stund har 56% av Sveriges befolkning tagit två doser.
Jag vet betydligt mer än en som blivit riktigt dålig av sina sprutor och främst då den andra.
Samtliga har blivit sämre än vad jag var när jag hade corona.
Inlagd med en lunga, propp och corona på speciell avdelning.. så har ändå många personer blivit sämre av vaccinet än vad jag i mitt utsatta tillstånd blev av sjukdomen.
Många med mig.
De flesta märker nämligen inte av att de har det.
Dödligheten ligger fortfarande på strax över 1% för denna fruktansvärda och dödliga sjukdom..
Eller?
De som dör har i princip alla varit närmre döden, varit riktigt överviktiga eller nedsatta i andra sjukdomar. På grund av de strax över 14 000 personer som har dött på dessa 18 månader så ska människor nekas att få jobb?

Min fråga blir då: De här vaccinationspassen..
Alla invandrare med övervikt som P1 berättade om för två dagar sedan. De som nu upptar platser inom vården för att de har blivit smittade på SEMESTERN i sommar.. hur kom de ut och sedan in i vårt land!?
Kollade man av dem för hepatit, HIV och AIDS utöver coronan?
Ebola?
Snäckfeber?
Malaria?
Japansk encefalit?
Röker de?
Har någon berättat för dem att övervikt är det första stora problemet för de flesta sjukdomarna!?

Så om man nu vill ha vaccinationspass för att IVA-platserna (cirka 500 stycken) inte räcker till (vilket i sig borde vara problemet) så borde man verkligen se över detta.
Ska man se dessa människor som en samhällskostnad, ja, då tycker jag att vi ska böra införa BMI-pass också. Är du överviktig så är du inte välkommen in i godisbutiker eller snabbmatsrestaturanger.
Röker du så bör du inte få någon vård alls.
Här bör vi ha rök-pass.
Har ditt knä gått sönder för att du envisas med att jaga en boll så bara glöm operationen!
Du jagade och sparkade boll på eget bevåg!
Dags för fotbolls-pass.
Var ska gränsen gå?

Moderaterna som nu driver fram detta.
Skönt att ni visar era riktiga ansikten: Ni tror på tvång och inte på individen.
Smygsocialdemokrater.

Nej, det kanske inte är en rättighet att få gå på allting utan en möjlighet istället, men jag vill inte leva i ett land där människor sorteras. Sorteras för en sjukdom med 1% dödlighet där du trots vaccin faktiskt kan bli sjuk iallafall.
Självklart ska vi inte ha några pass för någonting och min uppfattning är densamma nu som för ett och ett halvt år sedan. Är du i en riksgrupp och är rädd?
Håll dig då hemma.
Detta kostar vårt samhälle för mycket pengar och ska vi börja göra olika köer för människor, då är vi riktigt snett ute.