fredag 3 september 2021

När svart blev vitt och tvärtom.

För många år sedan hade jag bestämt mig för att tatuera in ett M, för partiet jag förespråkade då. Som tur var tänkte jag till och efter påpekanden från vänner om att det där M faktiskt kan stå för något helt annat i framtiden så lät jag bli.
"Tänk om M blir de nya nazisterna?"
Det blev ingen tatuering.
Inte den iallafall.

När jag nu läser nyheterna så får jag ont i magen.
Redan i förrgår skrev jag om det som idag har eskalerat.
Då sa nämligen Region Dalarna att de inte ville anställa någon som inte var vaccinerad.
Igår så sa de sedan att de vill omplacera eller avskeda den som inte tar vaccinet.
Det moderata kommunalrådet säger detta.
Jag ber om ursäkt för min nedvärderande skrivning nu men i skärm kommer en äldre lång, överviktig herre med glasögon gungandes och stapplandes. Jag hoppas verkligen att han kan bevisa att någon satt en tratt i munnen och tvångsmatat honom, att han inte överansträngt sitt knä eller höft så att den behöver bytas eller för den delen.. druckit någon form av alkohol eller rökt under någon av alla de tillställningar som han som moderat går på. 
Han är dessutom äldre. Tror han att det är en rättighet!?
Då kan han nämligen vara utan hjälp.
Med den inställning han har kanske han inte ens får till en läkare som kan operera honom, sjuksköterska som kan ta proverna eller undersköterska som kan vårda.

Diskussionerna går om att man kan behöva upp till fem sprutor för att vara säker.
Hur många kräver han för att han ska få vård?
Det är inte ens säkert att den mängden sprutor fungerar och i tider när alla andra länder börjar öppna upp och inse att denna pandemi är så gott som över, DÅ börjar politiker i Sverige jaga.

Hur länge tänker region Dalarna vara värst?
Ska de markera personal som inte är vaccinerad eller tvärtom?
Intressant i det hela är nämligen att det är frivilligt att berätta om man är vaccinerad eller inte.
Vettigast i allt detta är socialdemokraten som menar att det finns större problem än detta.
Och där var vi tillbaka till min tatuering.
I läget som nu blir i Dalarna så hade jag hellre röstat på socialdemokraterna om valet stod mellan dem och moderaterna. De har nämligen blivit de som tror på individernas rätt (mer än moderaterna) att tänka själv medan de som borde värna just den friheten främst, de manar till kommunisttänk.
Jag blir rädd.

Mitt liv. Mina beslut.
Oavsett vad jag väljer att göra så ska jag varken föras fram eller hindras för då får de börja dela upp hela samhället efter olika kriterier för jag tänker inte betala för att människor likt mannen i inslaget ska operera någonting som de med största sannolikhet själv är en del i. 
Då får vi ha en egen vårdkö för rökare, överviktiga, sockerätare.. vad som helst.
Jag vill inte ha något sådant system för i min värld så är vi lika och uppdelning av människor, det har aldrig lett till något bra.