torsdag 16 september 2021

Mannen, myten, legenden..

I tider av metoo och allt möjligt tjofräs så visar detta med tydlighet vad en anklagelse kan ställa till med.
Hanif Bali gick igår själv ut med att han var den moderate riksdagsledamoten som anklagades.
Han beskrev sedan vad som hänt.
Nederst finns inlägget jag lade upp två dagar innan och det tangerar precis vad jag har skrivit.
Nomineringstider i moderaterna.. det visar verkligen allas bästa sidor.

Att använda mufare, det har man alltid gjort.
Yngre människor som inte ifrågasätter för de är nya och känner sig stora som plötsligt får en uppgift. Tyvärr är uppgiften många gånger att springa någon annans ärende och jag kan inte ens räkna hur många gånger jag har sett detta. 
Vi har en riksdagsledamot som var expert på detta och resultatet blev att de där ungdomarna som kom med i partiet med lite drömmar, de försvann.
Allihop faktiskt.
Tjugo år i ett parti gör mycket.
Jag har träffat så oerhört mycket människor som jag verkligen tycker om, men även så sjukt mycket falska människor. Människor som går över lik för sin egen saks skull. Som bara framhäver sig själv och inte bryr sig om vad de orsakar för skada.

Precis detta har nu även drabbat Hanif.
Tyvärr är det nämligen så att människor som inte följer strömmen, de blir lätta offer för anklagelser och dessa sparas på ett bra sätt ner tills det är nomineringstider, vilket det är i moderaterna just nu.
Riksdagslistorna ska sättas och när personer som är krysshot hägrar, då sänker man dem istället. Gör de inte själv missar så skyller man på att de inte kan samarbeta.
Hjälper inte det så är ju en anklagelse om sexuella trakasserier fantastiskt bra!
För precis detta är jag helt säker på är sanningen.
Hanif är ett hot.

Han är en av få riksdagsledamöter som har blivit strippad på allt.
Han har bara sin riksdagsplats kvar för den kan inte moderaterna ta ifrån honom.
Han har nämligen gång på gång straffats för att han inte gör som han blir tillsagd.

Stå på dig Hanif, det menar jag.
MEN jag hoppas att du överger det sjunkande skeppet och beger dig till MED istället.
Plötsligt hade du upptäckt att det finns människor som faktiskt gör detta för att det är roligt, inte för att andra säger till dem vad de ska tycka eller hur de ska fungera.

Tänk nu den sista tanken.. detta är vad som sker i riksdagen.
Den samling som ska föra Sverige framåt och vara förebilder.
Det känns inte alls tryggt.
Heja dig Hanif!