torsdag 9 september 2021

När makt och pengar styr.

Allting handlar om hur man för fram budskapet och jag är uppvuxen med att jag kan säga till kungen att han har fel. OM jag gör det på rätt sätt.
I min bubbla av världen så finns det bra människor och det finns sämre människor.
Bra människor håller jag nära mig och sprider gärna glädje kring. 
Sämre människor kan jag visserligen ha runt mig men de kommer aldrig att komma nära.
För flera år sedan blev jag varnad om att det inte fanns någon form av medmänsklighet eller empati i en människa men som jag är uppvuxen, så anser jag att alla ska få en chans.
Tyvärr stämde det som sades.

Jag ska främst skriva om att Paul Andersson avgår som kommunalråd i Sölvesborg och med honom försvinner det sista av ärlighet och rakryggat tänk i det partiets topp. Paul har nämligen aldrig ljugit om något men är diplomatisk även när han inte håller med.
I ett parti som saknar all form av ryggrad så stod ändå alltid Paul upp för det han tänkte och tyckte.
Vi var en grupp som i enighet var överens om att det var mot SD vi skulle gå efter valet 2018, men fasaden skulle hållas uppe. I alla tider har det varit så att den som får flest röster av folket är den som ska bli gruppledare, men då jag skulle fram efter tjugo år så gällde det inte längre. 
Personen jag varnades för ville ha allt och bytte tvärt åsikt om SD när media frågade.
En sak på ett möte och sedan motsatsen utåt, starkt påhejad från diverse personer som skrev ner mig.
Det är det som är politik.
Jag trodde iallafall det i tjugo års tid.
Nu vet jag att det inte är så.

Paul var alltid ärlig och sa rakt ut att demokratin måste vara det viktigaste när man ser till placeringar. Varför ska man rösta om man sedan inte bryr sig om vad folket röstade på!?
Min gissning är att det har blivit för jobbigt.
Det finns alltid en officiell förklaring och sedan en annan baksida.
Vi kan titta på Emma Stjernlöf som nu inte ens får stå på en riksdagslista.
Allt för att förstöra och plocka bort dem som hindrar, ifrågasätter eller tänker själv.
Moderaterna har gjort sig till experter på detta för på pappret så avgår båda dessa personer frivilligt och utan bekymmer. Sanningen är alltid en annan när man börjar granska, vilket journalister här verkar ha svårt att greppa. Man kan nämligen starkt ifrågasätta hur någon ska styra en kommun när det är det värsta man kan tänka sig. Samma person som mår illa.
Som får ont i magen, hjärtat och hjärnan när de ser till SDs värderingar kan nu styra i fullt samförstånd.
Upplysningsvis: SDs bakgrund och värderingar har inte förändrats.

Lösningen är enkel: Money talks.
Det finns nämligen ungefär 755 855 kronor i anledningar.
Det är nämligen lönen för att vara en heltidspolitiker i Sölvesborgs kommun.
Vad krävs då för att styra?
Jo, bevisligen behöver man ingen skolgång, adekvat utbildning för det man ska styra över eller känsla. Man behöver maktbegär, en fingertoppskänsla för korruption och en stark tro på att man själv är bäst i världen.

När jag skriver detta så är det de som kommer trycka på att jag gnäller och hittar på, det får man självfallet tycka men jag har alltid varit konstruktiv.
Jag har absolut ingenting att dölja.
Jag tycker inte att någon är värd 760 000 kronor om året för ett politiskt uppdrag.
INGEN.
Jag tog inte ut en krona när jag gick fast att jag hade kunnat jäklas in i det sista och jag hade behållit mitt arbete redan innan för att jag inte tycker att någon ska vara heltidspolitiker.
Tjänstemän anställs nämligen för att de har kompetens inom ett område och de bör då vara ansvariga.
Politikerna ska bara sätta viljeinriktningen.
Därmed kunde de politiska lönerna halverats och de som försöker leva på oss skattebetalare, de kan bidra till systemet genom ett normalt arbete som alla andra dödliga.

Valåret är snart igång och det visar sig med en oerhörd klarhet att de som redan anser sig vara bäst inte kommer backa. Beklagar att du lämnar din post Paul, för du var den som fanns kvar och hade både fötterna på jorden. Emma, jag är inte förvånad över beteendet de har emot dig.
För er båda finns det alltid plats.
På andra ställen är nämligen alla välkomna MED.