lördag 18 september 2021

Tio år före.

Det är inte lätt att vara profet..
Jag är ingen profet, men jag anser att jag ser med väldigt klara ögon på min omgivning.
Absolut inte ofelbar, men hjärtat finns på rätt ställe.
Jag tror visserligen att alla i grunden har samma mål - att Sverige ska vara ett bra land, men vägen dit är krokig och ser väldigt annorlunda ut för många.
Det faktum att jag sällan ändrar mig lär inte vara roligt för alla.. speciellt inte när jag kan peka på det och visa på att jag verkligen har tyckt så.
I över tio års tid har jag nämligen dagligen skrivit ner vad jag tycker och tänker om dagliga nyheter eller idéer jag har haft. 
Just därför kan jag nämligen bevisa att jag står för min åsikt.

Språkkrav och krav på normal allmänbildning om vad Sverige är. 
Det skrev jag redan om för nio år sedan.
När jag tog upp det igen ett par år senare blev det ett ramaskri.
Moderaterna bannade mig. Ungdomsförbundet jagade mig med insändare för jag var fruktansvärd!
Hur kunde jag vilja sätta sådana krav på någon!?
Jag ville alltså att den som skulle bli svensk medborgare skulle göra ett prov i vårt svenska språk och ett prov i allmänbildning.

Samma person som drev mobb mot mig då, sitter nu som den högra handen för samma parti i regionen.. ni vet, där Emma Stjernlöf satt. Hon slutade men partiet vägrade att säga varför.
Känns det igen?

Nu säger till och med socialdemokraterna att språkkrav är bra.
Hipp hipp hurra!
En klapp på axeln till Morgon Johansson som faktiskt säger att han har bytt åsikt.
Han erkänner därmed att han hade fel, även om de orden verkar vara väldigt svåra att uttala.

Det är nämligen ord du aldrig någonsin kommer höra från exempelvis moderaterna.
"Ursäkta, talet och agerandet 2015 har gett Sverige långtgående negativa konsekvenser"

Jag är iallafall glad över att det nu faktiskt kommer införas!
Trägen vinner!
Förhoppningsvis kommer man kanske att börja lyssna lite i framtiden för alla vi som är längst ner på skalan på landet, vi kan faktiskt ha ljusglimtar ibland.
Jag är så tacksam över att jag nu representerar ett parti som håller den demokratin högt!
Välkomna MED de framåttänkande!