fredag 8 oktober 2021

Dags för en harambira?

Klippet nederst kan upprepas in i evinnerlighet och fram tills det är för sent, så kommer jag envist hävda att alla borde se klippet nederst. Det är nämligen väldigt talande.
Det visar nämligen att alla godhetsknarkare är till salu.
Alla kan köpas för pengar.
Nästan alla.
Mig kunde de hoppat på, eller öst sedlar över.
Kokande vatten och tjära.
Jag hade helt enkelt fått brinna.
Min åsikt är inte till salu och den kommer aldrig bli det.

Qatar.
Världens rikaste land men där bara en tiondel av de som befinner sig där är medborgare.
Detta ökenland som plötsligt fick ett VM i en sport man inte hade.
Ett land som konstant visar att de inte är värdiga något lands ögon.
Inget lands uppmärksamhet på något annat än det hemska som sker där..
De har haft val.
Hur tror ni det går i valet?
Till saken hör att det inte spelar någon roll, för familjen kommer ändå styra och ha vetorätt på allt som sker. Valet är ytterligare ett sätt för att "sportwasha" sig själv och det man gör med människorna som befinner sig i landet och det är hemskt!

Jag vädjar!
Klippet nederst i detta blogginlägg visar Kristoffer Appelquists inlägg från svenska nyheter.
Det handlar om Qatar och om hur det går till i fotbollsvärlden.
För första gången i mitt liv har jag börjat tänka på vad jag handlar och det är inte för miljön eller planeten på det sättet, det är för att någon måste till slut reagera mot vad vi accepterar genom att bara mjäka med.

Hur kan man ens som fotbollsfantast tillåta Qatar att ha ett VM när din dotter, fru eller sambo ska kläs i en sopsäck för att få vara med, och du inte ens får drick en öl till det du ska se!?