söndag 3 oktober 2021

En sista analys till väljare och media.

Jag gör härmed en analys till media och er som ska välja vilka ni ska rösta på. Det är nämligen väldigt enkelt att se hur det går till. Min erfarenhet kommer från moderaterna men jag vet självfallet inte hur det ser ut i andra partier, även om jag gissar på att det i många fall är så att ju större du blir, desto mer bekymmer dyker det upp.

Man måste då fundera över vilka saker det är som skadar och gör att människor är beredda att gå över lik för att ta sig fram. Jämförelsen med Robinson dyker ofta upp. Det är nämligen så politiken fungerar. Manövrera ut alla de bästa, så kan du sedan själv rida på deras kryss i valet. Du har inte gjort dig förtjänt av platserna du kräver, men hejas på av dem som själv kan tjäna på det.

Makt korrumperar, men det slutliga klämmen kommer av: PENGAR.
Genom att olika politiska poster innebär en rejäl lön, så är det värt att kväva andra för dem.
Nedan finns Hanifs text från Facebook och jag har fetmarkerat vissa stycken som jag tänker gå igenom:

kronan på verket i att försöka få bort mig ur politiken när jag blev oskyldigt anklagad för ett vidrigt brott.
Här kommer "ingen rök utan eld" in, för envist kommer människor hävda att han säkert har gjort något. De som påstår detta har förmodligen aldrig varit inom den politiska sfären.
Jag vet att de jagade mig i ett par år innan jag trodde jag var rolig och en massiv stöt sattes in. Flera år innan hade jag sagt att NU räcker det. Jag tar inte mer skit.
Min dom hade varit mildare om jag mördade eller våldtog någon.
Hanif har inte begått några politiska snedsteg av den karaktären varpå man helt enkelt sätter dit honom. När man inte hittar fel så skapar man dem.
Han har fått bilder, men ingenstans står det att han bett om dem. Bilderna var uppenbarligen påklädda, men skadan är redan skedd. Som jag ser det kan vem som helst skicka halvnakna bilder till någon, för att sedan anklaga dem. Skadan sker och sedan blir du paria.

tyckonomer på sociala medier. 
Ja, de där anonyma tyckarna ger sig inte och min övertygelse är att det är människor i de egna leden. Det är inte människor från andra partier som för detta drev, utan det är de egna vilket även Hanif skriver.

ogrundad anklagelse som bara av en slump råkar komma precis i lagom tid för när partiet sätter sina nomineringslistor. 
Detta påtalade jag direkt. Jag känner igen systemet. Man letar saker för att sätta dit någon och sedan sparas det till ett lägligt tillfälle. Det var därför jag hamnade i blåsväder från början, då jag gick ut och försvarade SDs EU-topp då anklagelserna mot honom kom på samma sätt. De var sparade tills valet. När jag påpekade detta så slutade det med att jag var den hemske och min kära vän som var med och skämtade plockades från sina uppdrag. EU-toppen fick sitta kvar.

alla att inte dreva mot min anklager,
Nej, hon vet inte vad hon har gjort. Det är nämligen standard att maktgalna personer använder ungdomar som är nya. De används för sina egna syften och ingen bryr sig när de sedan försvinner. Detta hände i Blekinge med och resulterade i en riksdagsplats för personen som gjorde såhär, vilket visar på att det stämmer. Hanif förstår detta och ser att tjejen har använts som en bricka i detta spelet.

Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp
vissa av dessa "anonyma moderater" att trycka på för att peta mig. 
Ja, det har jag full förståelse för. De är nämligen inte så raka att de säger öppet vilka de är, för de vill själv ha kvar sin lön och sin plats. De 70 personer som sitter i riksdagen för moderaterna, de er i tysthet. Äntligen blir de av med honom. 

agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar.
Precis så. Murbräcka, minröjare och man skickar gladeligen fram dessa personer för att sedan kapa dem och det Hanif skriver är exakt det jag har påpekat i flera år. Senast häromdagen hade jag en motion i ämnet. I Karlshamn har man nämligen idag anammat exakt samma saker jag sa för flera år sedan, men man låtsas nu att det är deras egna idéer. 
Hanif skriver detsamma.
Politiken fördöms idag och applåderas om några år när de själv sedan kan tjäna på det.
I Karlshamn har det genererat en lön på över 70 000 kronor i månaden. Vilka andra yrken kan du skaffa dig den lönen genom att helt enkelt inte tänka själv?
Hur många kommer till sitt möte med chefen och kräver högre lön genom att trycka ner alla andra?
Politiska broilers som aldrig har varken studerat eller haft ett normalt arbete.

Vad är då lösningen på dessa problem?
Min uppfattning är att lönerna kraftigt ska reduceras. 
För det första måste ett riksdagsuppdrag kräva att du ska ha ett vanligt arbete vid sidan om.
Jag fick en oerhört bra idé till mig för några veckor sedan och den handlade om att lönen för politiker skulle sättas utefter vilken lön de hade tidigare, plus en viss procent.
Det betyder att den som har stämplat innan, får samma pengar plus lite till.
Det betyder också att den som är hög chef inte förlorar på att bli politiker.
I min hemkommun hade det blivit en kraftig besparing för politiska löner och jag är övertygad om att det hade blivit så på flera ställen.
Politiker idag har nämligen sällan något annat bak sig än just politik.
Smarta och sedan tidigare högavlönade ger sig inte in i världen för att de förlorar på det, vilket gör att man får en politisk adel som lever på skattebetalarnas pengar som istället borde gå till välfärden.

Hade Hanif inte suttit på en riksdagsplats så hade ingen jagat honom, men nu är han eftertraktad då hans lön är någon annans morot. Och det är just det.
Lönen är det viktigaste, inte sakfrågorna för då blir det precis som han skriver.
Man får agera minröjare och sedan när politiken svänger, då ska man flyttas på för att någon anser sig vara bättre. 

Detta hände mig när jag krävde prov i svenska och prov i allmänkunskap av dem som vill bli svenska medborgare. Det hände när jag kritiserade att vi skulle ha böneutrop i Sverige. Varje gång jag la en motion kring något som förändrade.. och nu, runt tio år efter så har de adopterat politiken och anser att den är rätt. Dessa politiker har skapat det Sverige vi har idag, där en polis som vittnar inte ens kan få leva fritt.
Moderaterna krävde att någon annan skulle läsa allt jag skrev, för jag förstod inte.
Jag skulle ha en mentor som skulle lära mig.
Jag skulle tystas. 
Nu säger de själv exakt samma saker.

Media: Kan ni inte göra en genomgång?
Titta igenom ledande politiker, både kommunalt, regionalt och på riks.
Hur många av dem lever som de lär?
Hur många säger vad som helst för pengarna?
De som lyfts fram, lyfts inte för sin kompetens utan för att de kan agera döda fiskar som planar vägen för någon annan. Vill du till toppen i moderaterna, då ska du se till att inte tänka själv och alltid göra som du blir tillsagd.
Titta er omkring i Sölvesborg och Blekinge.
Hur många av topparna har gjort sig förtjänt av sin plats!?

Hanif.
Stå på dig!
Det är sådana som dig Sverige behöver, inte den tysta massan.
Vill ni ha en förändring av Sverige?
Moderaterna lär inte hjälpa er.







Hanifs text från Facebook:
"För ett par veckor sedan sattes kronan på verket i att försöka få bort mig ur politiken när jag blev oskyldigt anklagad för ett vidrigt brott. Resultatet blev att jag hängdes i media, dagligen fick mitt namn draget i smutsen och pådyvlades den ena förtalsgrundande anklagelsen efter den andra av tyckonomer på sociala medier. Detta medan jag hela tiden varit positivt inställd till en förundersökning där jag var villig att samverka för att bevisa min oskuld.

Det har varit de värsta veckorna i mångas liv. Inte bara mitt utan även min fästmö, min familj och vänner har utsatts för de fruktansvärda konsekvenser som en sådan här anklagelse utmynnar i. Utan deras stöd hade jag inte tagit mig igenom detta. Tack även till alla ni som hört av er och inte dömt mig på en ogrundad anklagelse som bara av en slump råkar komma precis i lagom tid för när partiet sätter sina nomineringslistor. 

Det finns enskilda i partiet som använder smutsiga metoder för att utmanövrera konkurrenter och det kommer bli en lärdom av denna affär, men jag uppmanar alla att inte dreva mot min anklager, ingen förtjänar det. Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt får ut och sparkar på mig när jag ligger för vissa kollegor.

Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa "anonyma moderater" att trycka på för att peta mig. Jag tänker inte avgå, jag kommer fullfölja mitt löfte till mina väljare om att representera dem mandatperioden ut. Men det finns en gräns för hur mycket man kan agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar.

Därför är min vilja att kandidera till riksdagen igen obefintligt, men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engagemang."