tisdag 12 oktober 2021

Som en nagel i ögat.

Ok då. Jag kandiderar till riksdagen igen.
Den kontentan postar Hanif Bali på sin Facebook strax efter partiledardebatten.
Därmed befäster han sin roll som nageln i ögat.
Han tar nämligen uppmärksamheten från partiledaren som själv anser att han var väldigt duktig och pratade om rätt och fel. Hela debatten handlade för mig om att inte på något sätt se sig själv.
Allt är alltid alla andras fel.
Det måste vara rätt tröttsamt i längden.

Vad gäller då?
Detta handlar med största sannolikhet att göra precis det som han är så bra på.
Han petar till dem som inte vill ha honom där.
Tyvärr är det så att provval bara är vägledande och inget som de sedan behöver följa. För den som befinner sig utanför det politiska spelet så är det så att en lista skickas ut till alla medlemmar.
Dessa får på något sätt visa vilken de vill ha var på listan.
Alltså, den slutliga listan till riksdagen.
Detta kan ske med kryss eller siffror.
När alla lappar har kommit in så räknas det ihop och varje person får ett meritvärde.
Detta ska sedan vara en del i placeringarna på listan.
Hänsyn brukar sedan tas till ålder, kön, etnicitet och var man bor i detta upptagningsområde. 
Allt för att attrahera så många som möjligt.

När listan sedan ska sättas så är det krig på fullt allvar.
Alla sitter och ringer runt till alla som kan tänkas rösta på dem - jag har aldrig nedlåtit mig till detta - och jagar dem till mötet. På mötet som ska fastställa listan ska man försöka se till att tillgodose vad folket vill. Detta är någonting som moderaterna fullständigt sk*ter i, för här gäller näbbar och klor.
I tre riksdagsval fick jag näst mest i hela Blekinge.
För varje val gratulerade de mig till detta genom att sätta mig längre och längre ner på listan.
De såg inte fördelar utan bara hot och sedan sitter de nu och använder den politik de ansåg jag var rasist med för tio år sedan.
Detta är det Hanif ska in i nu.

Provvalet är på inga sätt avgörande men om de sedan sätter listan emot honom, så kommer det bli media. Min önskan, den hade varit att Hanif själv jäklas in i det sista.
Visa Sverige vad detta är för ryggradslösa människor och låt dem svettas.
Sen är du välkommen MED istället.
Här bryr man sig om den politiska sakfrågan istället för lönen.

Fortsätt jäklas Hanif.
Sverige som land behöver inte mjäkarna du delar platserna med utan människor med ryggrad och stolthet.