torsdag 14 oktober 2021

Sex för pengar?

En diskussion har flammat upp kring ett av de ämnen jag brinner mest för.
För enligt mig handlar inte detta om vad som är moraliskt rätt för dig eller mig, utan det handlar om rätten att äga sin egen kropp.
Prostitution.
Nej, kvinnorna kanske inte gör det för att de vill men om det är så att de inte vill så är det ingen tvekan i min värld. Då är det en våldtäkt.
Tvingar någon dem att ha sex så är det ett brott.
Livet är dock fullt av saker som man gör fast att man egentligen inte vill.
Allt kan säkerligen inte jämställas men mycket kan för det handlar om frågan, inte saken.

Det är ok att sälja sex men inte att köpa.
Mycket märkligt.
Jag har ansett att lagen om sexköp har varit fel sedan den togs och den handlar för mig om vad man vill se och inte. Det enda den har gjort är nämligen att den har gömt undan dessa kvinnor mer än innan. De går nämligen inte på gatan på samma sätt utan kontakterna sköts via internet och lägenheter där ingen har insyn. 

Polisen i ett av klippen säger att det för honom är glasklart att de flesta inte vill vara där.
Nej, jag tror att det stämmer men det är ändå dessa kvinnor som har gjort valet när de istället för något annat arbete valde att sälja sin kropp. De kom till Sverige och valde att sälja sin kropp för att ge barnen mat på bordet i hemlandet. Hemskt, ja.
Så länge de ändå har gjort detta valet så är det dock upp till dem om du frågar mig.
Jag tror nämligen inte på att vuxna människor ska dalta med andra vuxna människor.
Har man kunnat sätta barn till världen bör man också veta hur man tar ansvar för dem.
Väljer dessa kvinnor att ta hand om dem på detta sätt, då är det upp till dem.

Träffade för många år sedan en kille/man i en av Nordens huvudstäder. Sjukt trevlig, gift men inga barn. En annan kulturell bakgrund än mig men berättade helt öppet om att han köpte sex.
Frun ville ju inte alltid. Frågvis som jag är så kan jag inte bara stanna där utan det kommer tvåhundra frågor till och mannen var vänsterpartist, boendes i ett grannland men svensk medborgare med rötterna i mellanöstern. Det kostade runt tusen kronor och han brukade välja samma tjej.
Till saken hör att han såg bra ut, var normalbygd och hade en oerhörd svada.
Han hade kunnat gå ut på krogen och få nästan vem han ville men tyckte att det var så bekvämt att bara köpa för då hjälpte det enligt honom även tjejen som sålde sig.
Han behövde inte få sms eller samtal om kärleksförklaringar för det var ett jobb som utfördes.

Jag är så oerhört liberal att jag alltid anser att det är upp till individen.
Så fort det kommer in tvång så är det en våldtäkt. 
Om jag sen vill sälja min underarm till en kannibal eller min kropp till en person som vill ha en stunds roligt. Låt det få vara mitt beslut. Låt det vara individens och inte samhällets moralpredikningar som ska styra.

Jag tror på dig och dina beslut.